سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
افزایش هزینه‌های چاپ، مهمترین دغدغه ناشران شیرازی است

افزایش قيمت‌هاي كاغذ، جوهر و ديگر اقلام مربوط به چاپ، بيم و نگراني را در چاپخانه‌داران و ناشران كتاب در شهرستان شيراز افزايش داده است.-

علیرضا مصطفوی، مدیر انتشارات ادیب مصطفوی، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب(ايبنا)، با بیان این مطلب اظهار كرد: در پي افزايش چشمگير هزينه‌هاي توليد كتاب، چاپخانه‌ها و ناشران شهرستاني دچار مشكلات عمده اقتصادي شده اند. 

وی توضیح داد: قيمت يك بسته كاغذ A4 كه اسفند سال پيش،4500 تومان خريداريبود، در ماه فروردين امسال به 12 هزار تومان رسيد و اين افزايش قيمت در حالي اتفاق افتاده كه از ميزان خريداران كتاب كاسته شده است.

مصطفوي درباره مخاطبان کتاب‌ در شهرستان‌ها گفت: اكنون بيشترين خريداران كتاب را علاقه‌مندان ورود به دانشگاه‌ها و كمترين خريداران كتاب را دانش‌آموزان و دانشجويان تشكيل مي‌دهند. امروزه كتاب بيشتر از اين‌كه علاقه‌مندان را به خود جذب كند، تبديل به يك رفع ضرورت شده است.

به اعتقاد این ناشر شیرازی، كاهش تقاضا تنها مشكل ناشران نيست و افزايش هزينه‌هاي چاپ، از مهمترين مشكلات موجود صنعتگران چاپ و نشر كتاب محسوب می‌شود.

وي خواستار كاهش ماليات و رفع نیازهای اولیه صنعت چاپ شد و عنوان کرد: اقدامات فوري از سوي دست‌اندركاران موجب خواهد شد كه از ركود چشمگير و فزاينده در عرضه و تقاضاي كتاب جلوگيري شود.

مصطفوی در پایان خواستار اين شد كه مسوولان فرهنگي استان شيراز در این باره چاره‌اي بينديشند و مشكلات پیش روی ناشران را جدي بگيرند.

نشر اديب مصطفوي كه سابقه طولاني فعاليت در حوزه نشر و چاپ را دارد، يكي از قديمي‌ترين ناشران كتاب در استان فارس است. از مجموعه كتاب‌هاي منتشر شده از سوی اين بنگاه انتشاراتي مي‌توان به كتاب‌هاي «راه سعادت »، «گلبانگ عشق» و «انقلاب مشروطيت در فارس» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها