حمید محمدی، مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پایین بودن آمار فروش کانون در نمایشگاه بیست و پنجم خبر داد و درباره علت احتمالی این موضوع گفت: امسال فروش خوبي نداشتيم که شايد علت آن پايين آمدن قدرت خريد مردم باشد.-
محمدی، درباره کتابهای عرضه شده در غرفه کانون توضیح داد: ما امسال با 750 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شدیم که حدود 100 عنوان از این کتابها چاپ نخست هستند و در سال 90 منتشر شدهاند. 410 عنوان چاپ نخست سالهای قبل از 90 نیز در غرفه ما به نمایش درآمد. 230 عنوان از کتابهای غرفه کانون مناب مخاطبان کودک و 520 عنوان برای مخاطب نوجوان منتشر شده بود.
وی درباره نقاط قوت و ضعف نمایشگاه بیست و پنجم گفت: امسال انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان غرفه را چند روز پیش از آغاز نمایشگاه در اختیار ما قرار داد که همین موضوع سبب شد چینش و فضاسازی غرفه با آرامش انجام شود. تنها نقطه ضعف در زمینه برنامههای اجرایی نمایشگاه، نصب دیرهنگام کارتخوانهای بانک صادرات بود به نحوی که ما تا روز چهارم نمایشگاه فقط یکی از چهار کارتخوانهای مورد درخواستمان را تحویل گرفتیم.
محمدی درباره نگاه بخش بازرگانی کانون به بازار کتاب کودک و نوجوان توضیح داد: کانون 830 مرکز فرهنگی و نیم میلیون عضو در سراسر کشور دارد و نیمی از شمارگان کتابهای خود را به کتابخانهها و بقیه را به 130 مرکز فروش خود در نقاط مختلف کشور ارسال میکند و به همین دلیل آثار خود را فقط در کتابخانهها و مراکز فروش کانون عرضه میکند.
وی درباره پرطرفدارترین آثار کانون در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: مجموعه رمان نوجوان امروز یکی از مجموعههای پرطرفدار ما بوده است. رمانهای این مجموعه فروش خوبی داشتهاند و حتی کتاب «عاشقانههای یونس در شکم ماهی» به چاپ دوم رسیده است. مجموعه دیگری با نام «آسمان چه میگوید؟» نیز از دیگر کارهایی بود که در نمایشگاه با استقبال خوبی روبرو شد.
محمدی درباره تبلیغات کانون برای فروش آثارش گفت: کانون یک شرکت دولتی است که باید دو سوم هزینههایش را خودش تامین کند و به همینخاطر برای اختصاص دادن بودجه به تبلیغات با مشکلاتی مواجه است. البته رایزنیهایی برای تبلیغات تلویزیونی کتابهای کانون انجام شده است اما به دلایل مالی این کار انجامپذیر نبوده است و کانون فقط به چاپ پوستر و توزیع آن در کتابخانهها و مدارس اکتفا کردیم.
نظر شما