چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
«ماكلوان پايين» صاحب كتابخانه مي‌شود

رييس كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان فومن در استان گيلان از ساخت يك باب كتابخانه در روستاي «ماكلوان پايين» در بخش سردار جنگل اين شهرستان خبر داد.-

معصومه تقدس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: اين كتابخانه با كمك دهياري روستاي ماكلوان پايين در مساحتي به وسعت 250مترمربع ساخته مي‌شود.

وي ادامه داد: اعتبار ساخت اين كتابخانه از طريق فرمانداري شهرستان با حدود 20 ميليون تومان تامين شده و ساختمان آن در حال ساخت است.

تقدس‌نژاد با بيان اين‌كه اين كتابخانه به عنوان دومين كتابخانه بخش سردارجنگل خواهد بود، اظهار كرد: پيش از اين يك كتابخانه در روستاي زيده فعاليت مي‌كرد اما به دليل نياز مردم به مطالعه، تعداد اين كتابخانه‌ها افزوده شد.

وي همچنين از ساخت كتابخانه در روستاي «گل‌افزان» خبر داد و افزود: مردم اين روستا نيز خواستار كتابخانه‌اند و در صورت تامين زمين مورد نياز براي آن، مراحل ساخت و ساز و كارهاي اجرايي آن از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي انجام مي‌شود.

به گفته تقدس‌نژاد، به دليل گران بودن زمين در اين منطقه و همچنين تمايل مالكان براي ساخت خانه‌هاي ويلايي، افراد كمتري تمايل به اهداي زمين دارند و ساخت كتابخانه در اين منطقه با مشكل روبه‌رو است.

به گفته وي، در شهرستان فومن چهار كتابخانه فعال است كه در شهر فومن، دهستان گشت، زيده و ماسوله فعاليت مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط