شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
بسط دانش امنيت اجتماعي با كتاب «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت»

كتاب «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت» دانش نظري و عملي امنيت اجتماعي را بسط داده است و مي‌تواند اثري ارزشمند براي محققان حوزه امنيت و جامعه به‌شمار آيد.-

محمدعلي مينايي، مدير گروه پژوهشي جامعه و امنيت پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره كتاب «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت» گفت: اين كتاب به همت گروه پژوهشي جامعه و امنيت منتشر شده است. مجموعه آثار اين گروه در قالب 10 جلد كتاب آماده نشر است كه دو جلد آن با عناوين «درآمدي نظري بر امنيت جامعه‌اي» و «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت» تاكنون به بازار نشر ارايه شده است.

وي افزود: اين گروه با احساس مسووليت در قبال موضوع مهم امنيت اجتماعي تلاش کرده است تا به سهم خود، دانش امنيت اجتماعي را بسط دهد. اين کتاب و مجموعه آثار این گروه حاصل اجرای «طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی» است.

مينايي ادامه داد: اين كتاب ترجمه‌اي است از كتابي با عنوان «امنيت، هويت و منافع، جامعه‌شناسي روابط بين‌الملل»، نوشته بيل مك‌ سوييني كه توسط دكتر محمد علي قاسمي و محمدرضا آهني از مترجمان گروه پژوهشي جامعه و امنيت، ترجمه شده است.

وي گفت: كتاب «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت» توسط دكتر اصغر افتخاري ويرايش و بازبيني شده و وي مقدمه‌اي درباره جامعه‌‌شناسي امنيت با عنوان «جامعه‌شناسي امنيت، رويكردي جامع» بر آن افزوده‌ است.

مينايي افزود: اين اثر از جمله آثاري است كه در حوزه امنيت ‌پژوهي با رويكرد اجتماعي نوشته شده است. در اين اثر مفهوم امنيت اجتماعي، از جهت نظري - مفهومي و كاربردي مورد توجه قرار گرفته است. 

اين كتاب داراي 3 بخش و 11 فصل است. «رويكردهاي عين‌گرا به امنيت بين‌الملل»، «نظريه‌پردازي درباره امنيت: چرخش به سوي جامعه‌شناسي» و «امنيت در عمل» عناوين بخش‌هاي اين كتابند.

كتاب «مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي امنيت» با شمارگان 1000 نسخه و بهاي 7 هزار تومان توسط پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها