پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
كتابي با راهكارهاي پرورش ابعاد مختلف وجودي دانش‌آموزان

«شيوه‌هاي تربيت خويشتن در نهج‌البلاغه» عنوان كتابي است كه از سوي انتشارات دِهسَرا راهي بازار نشر شده است. معلمان مي‌توانند همزمان با ايفاي نقش آموزشي خود در كلاس درس با بهره‌مندي از آموزه‌هاي نهج‌البلاغه به تربيت و پرورش دانش‌آموزان نيز بپردازند._

هاجر تحريري‌ نيك‌صفت، مولف كتاب «شيوه‌هاي تربيت خويشتن در نهج‌البلاغه» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: در مطالعاتي كه از كتاب‌هاي مربوط به حوزه تربيت داشتم، متوجه شدم كه اغلب اين آثار تنها به تربيت به يك بُعد از ابعاد وجودي انسان‌ پرداخته‌اند. 

وي افزود: افزون بر آن متوجه شدم كه در اين حوزه، اغلب آثار به قلم نويسندگان غربي نوشته شده‌اند. بنابراين، تصميم گرفتم تا كتابي را در اين زمينه تاليف كنم كه برگرفته از منابع كشور خودمان باشد و به پرورش ابعاد مختلف وجودي انسان نيز بپردازد.

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت رییس جمهوري با بيان اين‌كه «معتقدم يك معلم ابتدا بايد خودش را تربيت كند تا بتواند در كلاس درس از نظر تربيتي تاثيرگذار باشد» ادامه داد: در اين اثر كوشيده‌ام تا ديدگاه‌هاي حضرت علي(ع) درباره تربيت عقلاني، تربيت عاطفي، تربيت اجتماعي، تربيت بدني و تربيت اخلاقي را ارايه كنم. وي افزود: همچنين اين اثر در دانشگاه‌ها نيز مي‌تواند به عنوان كتاب درسي يا مكمل كتاب‌هاي درسي رشته الهيات مورد استفاده دانشجويان قرار بگيرد.

تحريري ‌نيك‌صفت عنوان كرد: پايان نگارش اين اثر برايم بسيار سخت بود چرا كه حضرت علي(ع) در نهج‌البلاغه به حدي به حوزه تربيت و پرورش پرداخته‌اند كه احساس مي‌كردم در اين حوزه هنوز بايد كار كرد و به ارايه بيانات ايشان در چندين مجلد پرداخت.

مولف كتاب «شيوه‌هاي تربيت خويشتن در نهج‌البلاغه» گفت: چون همه آن‌چه در نهج‌البلاغه ارايه شده‌اند، نكاتي درباره رشد كمال ابعاد وجودي انسان است، مطالعه كتاب «شيوه‌هاي تربيت خويشتن در نهج‌البلاغه» تنها به مسلمانان تاكيد نمي‌شود بلكه همه مردم حتي آن‌هايي كه مسلمان نيستند نيز مي‌توانند از رهنمودهاي حضرت علي(ع) در اين اثر بهره‌مند شوند.

چاپ نخست كتاب «شيوه‌هاي تربيت خويشتن در نهج‌البلاغه» اثر هاجر تحريري نيك‌صفت با شمارگان 1000 نسخه، 208 صفحه و بهاي 4 هزار و 500 تومان به تازگي از سوي انتشارات دِهسَرا راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط