پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
«همه چيز براي معلمان» در راه‌ است

مجموعه «همه چيز براي معلمان» با دربرداشتن كتاب‌هاي كم‌حجم و محتوايي كاربردي درباره هر آن‌چه كه معلمان بايد بدانند، به زودي از سوي انتشارات پيشگامان پژوهش‌مدار راهي بازار نشر خواهد شد._

نورمحمد خادمي، ناظر علمي انتشارات پيشگامان پژوهش‌مدار با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: هدف اين انتشارات، چاپ و نشر كتاب‌هايي است كه افزون بر ارايه مباحث آكادميك و مباني نظري، بتوانند در واقعيت كاربرد داشته باشند و مخاطبان را به سوي عمل‌گرايي ترغيب كنند. مجموعه «همه چيز براي معلمان» عنوان يكي از اين كتاب‌ها به شمار مي‌رود.

وي در ادامه سخنانش گفت: چند جلد از اين مجموعه اكنون آماده انتشار و ممكن است به عنوان يك مجموعه 10 جلدي در بازار نشر ارايه شود. كتاب «هفت مهارت اساسي براي معلمان» اثر مرتضي مجدفر كه مباحثي مانند روش‌هاي تدريس و شيوه‌هاي برقراري ارتباط با دانش‌آموزان را دربردارد، عنوان يكي از اين مجلدها محسوب مي‌شود.

ناظر علمي انتشارات پيشگامان پژوهش‌مدار عنوان كرد: از ديگر عناوين مجلدهاي اين مجموعه مي‌توان‌ به «آشنايي با 300 راهبُرد ياددهي ـ يادگيري» ترجمه مشترك مرتضي مجدفر، محرم آقازاده و نگار مجدفر اشاره كرد. اين اثر با توجه به ايجاد تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش، آخرين و جديدترين راهكارهاي فرآيند ياددهي و يادگيري را دربردارد.

خادمي افزود: كتاب «روان‌شناسي كودك و نوجوان امروزي» اثر علي‌اكبر شعاري‌نژاد تمام مباحث مربوط به رشد همه جانبه دانش‌آموزان را ارايه كرده است. كتاب «155 اصل براي كلاس‌داري موفق» ترجمه فرشته مُجيب به آموزش مهارت‌هاي زندگي به دانش‌آموزان مي‌پردازد و كتاب «بيماري‌هاي رايج در ميان معلمان» اثر مهتاب خسروشاهي بيماري‌هايي را معرفي كرده است كه هر معلمي ممكن است به آن‌ها مبتلا شود. همچنين اين اثر مباحث مربوط به تغذيه معلمان را نيز بيان مي‌كند. كتاب‌هاي مذكور از ديگر عناوين اين مجموعه محسوب مي‌شوند.

وي در پايان سخنانش گفت: هر اندازه محتواي كتاب‌ها از تئوري‌پردازي محض خارج شوند و به سمت كاربردي بودن، كم‌حجم بودن و عملگرا بودن روي بياورند، بيشتر مي‌توان به ترويج فرهنگ مطالعه در ميان دانش‌آموزان و معلمان اميدوار بود، چرا كه دانش‌آموزان به دليل حوصله كمي كه دارند، اغلب به دنبال كتاب‌هاي كم حجم‌اند تا بتوانند در مدت زمان كوتاه مطالعه آن را به اتمام برسانند. معلمان نيز به دليل وقت كمي كه در اختيار دارند، خواهان مطالعه چنين كتاب‌هايي‌اند. البته مديران مدارس نيز مي‌توانند با اتخاذ تدابير اساسي در مدارس، آن‌ها را به سمت مطالعه تشويق كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها