چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
شهردار بدقولي كرد، طرح‌ها نيمه‌تمام ماند

مدير كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان آستانه اشرفيه در استان گيلان با اشاره به توقف طرح‌هاي ترويج و توسعه كتابخواني در اين شهرستان گفت: با توجه به بدقولي‌ها و معوق ماندن بدهي‌هاي شهرداري براي تسويه سهم نيم‌درصد كتابخانه‌ها از درآمد شهرداري، بسياري از طرح‌ها و برنامه‌ها نيمه‌تمام باقي مانده است.-

نادر صفري با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: از اواسط سال 90 با تغيير شهردار، پرداخت سهم نيم‌درصد شهرداري متوقف مانده و وضعيت طرح‌ها در سكون باقي مانده است.

وي ادامه داد: هر حركت و طرحي مستلزم بهره‌مندي از منابع مالي است و با توجه به اين‌كه نهاد از اعتبار دولتي استفاده نمي‌كند و شهرداري نيز بدهي خود را تسويه نمي‌كند، ما با مشكل مالي برخورد كرده‌ايم.

صفري با اشاره به برخي از اين طرح‌ها اظهار كرد: برگزاري مسابقات كتابخواني، نوسازي و تجهيز كتابخانه، از جمله برنامه‌هايي‌اند كه نيمه‌تمام باقي مانده‌اند.

وي در بخش ديگر سخنان خود از اهداي يك هزار متر مربع زمين در شهر آستانه اشرفيه از سوي مردم خبر داد و افزود: با جذب اعتبارات از سوي نهادها و سازمان‌هاي مختلف استاني و شهرستان، كلنگ احداث اين كتابخانه به زودي به زمين مي‌خورد.

صفري اظهار كرد: همچين شوراي شهر و شهرداري در بندر كياشهر زميني را به وسعت 600 متر مربع به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي واگذار كرده‌اند كه در صورت تامين اعتبارات ساخته مي‌شود.

اكنون سه كتابخانه در شهرستان آستانه اشرفيه فعالند و حدود پنج هزار نفر در اين كتابخانه‌ها عضويت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط