خداداد رضايي درباره ويژگيهاي اين كتاب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،گفت: «هنر در روابط عمومی» سومین کتاب من بعد از كتاب مبانی هنر و ارتباطات تصویری است.
وي ادامه داد: این کتاب به چگونگی پیدایش روابط عمومی در جهان و ایران پرداخته و سپس اهمیت روابط عمومی در ادارات و نقش روابط هنر در روابط عمومیها را توضیح داده است. در ادامه كتاب نيز درباره اهمیت انواع هنرهای کاربردی در روابط عمومیها مانند گرافیک، عکاسی، فیلم، موسیقی، تئاتر، در بخشهای مختلف روابط عمومی مانند انتشارات، تبلیغات، سمعی و بصری، تشریفات، اطلاعرسانی و .... توضیحات جامع را به مخاطبان ارايه دادهام و در پایان کتاب نيز به مباحثي مانند روابط عمومی الکترونیک و نقش ایمیلها، اس ام اس، آر اس اس، پادکست، سایت و وبلاگ در روابط عمومیها پرداخته شده است.
وي با اشاره به جديد بودن عنوان اين كتاب اضافه كرد: من پيش از اين مباحث اين كتاب را در دانشگاه تدريس ميكردم و به دليل اهميت و ضرورت اين موضوع نياز به تاليف اين كتاب را حس كردم،چراكه بيشتر كارشناسان روابط عمومي در ايران به ابزار هنر آشنايي ندارند و به همين دليل روابط عمومي در حد تشريفات باقي مانده است.
رضايي تاكيد كرد: اين در حالي است كه بخش اعظمي از كار كارشناسان روابط عمومي در مباحث مختلف با ابزار هنر حل ميشود.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه اين كتاب در هشت بخش تاليف شده، اضافه كرد: هنر روابط عمومی، تعریف روابط عمومی، تاریخچه روابط عمومی در جهان، تاریخچه روابط عمومی در ایران، نقش روابط عمومی در ادارات، هنر، بخش اداری و پشتیبانی، بخش سمعی و بصری، بخش فرهنگی و تشریفات، بخش تبلیغات و نمایشگاهها، بخش اطلاعرسانی و ارتباطات، بخش انتشارات و بخش فناوری اطلاعات از جمله بخشهاي اين كتاب است.
وي يادآور شد: تاكنون و بر اساس تعاملاتي كه با انجمن روابط عمومي ايران داشتهام متوجه شدم كه اين موضوع تاكنون براي نخستين بار است كه در يك كتاب مطرح ميشود.
رضايي درباره كاربرد اين اثر نيز در سطح دانشگاهها گفت: این کتاب میتواند برای مدیران و کارشناسان روابط عمومیها و دانشجویان رشتههای روابط عمومی منبع ارزشمند باشد.
کتاب «هنر در روابط عمومی» در ۱۶۴ صفحه توسط انتشارات بقیهالعتره با بهاي 4 هزار تومان منتشر شده است.
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
نظر شما