یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
هدف از هوشمندسازي مدارس، تربيت دانش‌آموزان پژوهش‌محوراست

ريیس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هدف از هوشمندسازی مدارس را تربیت دانش‌آموزان پژوهش‌محور دانست و گفت: هوشمندسازي مدارس زمينه‌هاي تعميق يادگيري در دانش‌آموزان را فراهم مي‌كند.-

يوسف نوري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: هوشمندسازي مدارس و استفاده از ابزارهاي نوين در نظام آموزش و پرورش اتفاق تازه‌اي نيست و پيش از اين نيز از اين ابزار براي انتقال پيام در محيط‌هاي ياددهي ـ يادگيري استفاده شده است.
 
وی در ادامه سخنانش به رشد و گسترش تکنولوژی اشاره کرد و گفت: با پيشرفت تكنولوژي‌هاي آموزشي، ابزار‌هاي الكترونيكي نيز تغيير كردند؛ به گونه‌اي كه امروز شاهد استفاده از محيط‌هاي الكترونيكي تحت وِب هستيم. اين محيط‌ها به دليل دربرداشتن محتوا‌هاي الكترونيكي گسترده سرانه مطالعه را افزايش مي‌دهند.

ريیس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: با هوشمندسازي مدارس، محتواي الكترونيكي گسترده‌اي كه استانداردسازي نيز شده‌اند، در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرند. استفاده از اين منابع و محتواهاي الكترونيكي سرعت يادگيري را افزايش می‌دهند.

نوري عنوان كرد: همچنين استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزاها در مدارس به دليل ايجاد تنوع در فرآيند ياددهي ـ يادگيري، باعث مي‌شود تا معلمان و دانش‌آموزان با اشتياق بيشتري مطالب را فرا بگيرند.

وي با بيان اين مطلب كه «پيش از راه‌اندازي طرح هوشمندسازي مدارس شاهد سه هزار و 600 مدرسه هوشمند در سراسر كشور بوديم اما پس از اين طرح اكنون اين آمار به 20 هزار رسيده است»، عنوان كرد: شیوه‌نامه هوشمندسازی مدارس با امضای وزیر آموزش و پرورش مرداد ماه سال گذشته برای اجرا به استان‌ها ارسال شده است و اكنون در حال پيگيري‌هاي لازم براي تجهيز مدارس به سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي مورد نياز هستيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط