یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
برپايي اختتامیه جایزه ادبی شیراز در تیرماه

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگي جايزه ادبي شيراز در تیر ماه امسال خبر داد. پیش از این قرار بود این مراسم امروز (دوشنبه، 28 خرداد) برگزار شود که به دلیل رحلت آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه فقيد شهرستان لارستان، به تعویق افتاد.-

محمود عالیشوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: قرار است در این جشنواره 25 نفر از شعرا، نويسندگان و پژوهشگران در رشته‌هاي مختلف اين جشنواره تجليل شوند.

وی ادامه داد: اين جشنواره با هدف ایجاد نشاط در جامعه فرهنگی، شناخت استعدادها، تبین جایگاه ادبی شیراز در عرصه فرهنگی معاصر کشور و ایجاد فضای تعامل افکار در میان نخبگان فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گفته عالیشوندی، ترغیب و تشویق نخـبگان فرهنگی با هدف تبیین و اشاعه هویت ایرانی- اسلامي، از ديگر اهدافي است كه در اين جشنواره دنبال مي‌شود.

وی همچنین درباره بخش‌هاي مختلف اين جشنواره توضیح داد: آثاري كه به دبيرخانه ارسال شده‌اند، مربوط به رشته‌هاي شعر شامل كلاسیک، نو و کودک و نوجوان، نقد ادبی در دو بخش نقد شعر و نقد داستانند.

عالیشوندی يادآور شد: موضوع ویژه اين جشنواره با عنوان «ادب پژوهشی فارس» دربردارنده پژوهش‌ها و تحقیقاتی است که به سرزمین پهناور فارس اختصاص دارند.

آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه لارستان، عصر  شنبه (20 خرداد) به دلیل کهولت سن و درد و رنج ناشی از بیماری سرطان در سن 92 سالگی در بیمارستان قلب کوثر شیراز به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط