شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
اصفهان در انتظار احداث کتابخانه مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: زمینی به وسعت 30 هزار متر مربع برای ساخت کتابخانه استاندارد برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.-

غلامرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات دولت، اعتبار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان مکلف به ساخت کتابخانه استاندارد اصفهان است و باید برای تامین اعتبار ساخت کتابخانه اقدام کند.

وی افزود: چندی پیش در این زمینه جلسه‌ای با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشتیم كه در صورت تامین اعتبار، کلنگ ساخت این کتابخانه به زمین زده می‌شود.

یاوری با بیان این‌که اکنون بسیاری از استان‌های کشور کتابخانه استاندارد دارند، گفت: استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی متاسفانه از نعمت کتابخانه استاندارد محروم است و باید در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: هر سال گردشگر و توریست‌ بسیاری به این شهر سفر می‌کنند تا از آثار تاریخی و باستانی اصفهان بازدید کنند. در این میان، وجود کتابخانه‌ای که در بردارنده تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی باشد، ضروری است.

به گفته یاوری، با ساخت کتابخانه مرکزی در شهر اصفهان تمام بخش‌های تحقیقاتی، کودک و نوجوان، مرجع و کلاس‌های آموزشی در آن راه‌اندازی خواهند شد. زمین کتابخانه استاندارد اصفهان در فضایی به وسعت 30 هزار مترمربع در حواشی اتوبان شهید کشوری این شهر واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط