بهرام عفراوی که به همراه چندتن دیگر، بازچاپ کتاب «لوگوتایپهای ایرانی»را به همت نشر «دایره چهار رنگ» روانه بازار کرده، معتقد است که این کتاب کاربردی است و گام مثبتی در راستای ثبت مجموعه لوگوتایپهای ایرانی بهشمار میرود.-
بهرام عفراوی با اشاره به اینکه کتابهای حوزه گرافیک و چاپ به گونهای است که مخاطب باید آن را به دقت مطالعه کند تا به مطلب مورد نظر خود برسد، افزود: ما تلاش کردیم با انتشار این کتاب کاربردی مشکلات دانشجویان این حوزه را کاهش دهیم.
این مولف با تاکید بر اینکه چاپ نخست کتاب «لوگوتایپهای ایرانی»، توسط نشر «سی بال هنر» در سال 88 صورت گرفته، گفت: چاپ جدید این کتاب در سال 91 و توسط نشر «دایره چهار رنگ» وابسته به گروه پژوهشی عفراوی، صورت گرفته است.
عفراوی افزود: این کتاب بر اساس حروف الفبا دستهبندی شده و مخاطب به راحتی میتواند ایدهها و لوگوهای دلخواهش را بر اساس حروف الفبا بیابد و زمان کمتری صرف کند.
این كارشناس و مدرس صنعت چاپ با اشاره به اینکه موسسه پژوهشی عفراوی قصد دارد در سال جدید در حوزه چاپ و گرافیک، 10 عنوان کتاب جدید را به بازار عرضه کند، اظهار کرد: کتاب «موتیف و لوگو» از جمله کتابهایی است که به زودی روانه بازار میشود.
در ابتدای این کتاب، درباره لوگوتایپ آمده است: «استاد عبدالرضا چارئی، طی تحقیقاتی که به طور تخصصی روی موضوع نشانهشناسی داشته، تقسیمبندی دیگری درباره لوگوتایپ ارایه داده که شامل نشان، علامت، اثر، اشاره، آیت، اشاره کردن و امضاء است.»
بازچاپ کتاب «لوگوتایپهای ایرانی» با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای هفت هزار و 500 تومان در دسترس علاقهمندان به گرافیک و چاپ قرار گرفته است.
نظر شما