یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
مرحله داوری کتاب‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش به پایان رسید

مسوول كتابنامه فني‌حرفه‌اي و كاردانش از به اتمام رسیدن مرحله داوری کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» خبر داد و گفت: 623 عنوان کتاب با هدف تدوین یازدهمین کتابنامه فنی‌‌حرفه‌ای و کاردانش توسط داوران و کارشناسان این حوزه ارزیابی شدند.-

محمدحسين معتمد‌راد با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب‌ ایران(ایبنا)، اظهار کرد: دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» برای تدوین یازدهمین کتابنامه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش از ناشران آموزشی و کمک درسی این حوزه  623 اثر دریافت کرد که داوران از میان آن‌ها حدود 229 اثر را به عنوان کتاب‌های «مناسب» معرفی کردند.

وی ادامه داد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» حدود 183 اثر نامناسب و حدود 291 اثر غیرمرتبط با معیارهای دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی بودند.

مسوول كتابنامه فني‌حرفه‌اي و كاردانش دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی افزود: حوزه‌های «مواد» و «بهداشت و کودکیاری» هر کدام با پنج عنوان کتاب، کمترین تعداد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» را به خود اختصاص دادند. «کامپیوتر» و «هنر» عناوین حوزه‌هایی‌اند که هر کدام با 129 عنوان اثر بیشترین تعداد کتاب‌های ارسالی را دربرداشتند.

معتمد‌راد با بیان این‌که «يازدهمين شماره كتابنامه فني‌حرفه‌اي و كاردانش، شهريورماه سال 1391توزيع خواهد شد»، اظهار کرد: در اين كتابنامه افزون بر عنوان كتاب‌های چاپ نخست و تجدید چاپ شده سال‌های 1389 و 1390، تصویر روی جلد و مشخصات شناسنامه‏ای هر کتاب و چکیده‏ای از محتوای آن برای مخاطبان ارايه می‏شود.

وی همچنین از فراهم آوردن تمهیدات لازم برای تدوین دوازدهمین کتابنامه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و گفت: اکنون ناشران آموزشی و کمک درسی این حوزه در حال ارسال کتاب‌های چاپ نخست سال‌های 1390 و 1391 خود به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» با هدف بررسی آن‌ها و معرفی در این شماره از کتابنامه‌اند.

مسوول كتابنامه فني‌حرفه‌اي و كاردانش دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی در پایان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هیچ ناشری نمی‌تواند بدون دریافت مجوز از دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی به تبلیغ و توزیع کتاب‌‌های خود در مدارس بپردازد. بنابراین، ناشران باید با وزارت آموزش و پرورش و به دنبال آن با دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی برای انتخاب کتاب مناسب، ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند و با معیارهای این دفتر همسو شوند تا در آینده شاهد تولید و معرفی کتاب‌های مناسب بیشتری در حوزه‌های مختلف باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط