جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
روايت زندگي شهيد «قدوسي» در کتاب «احياگر مدرسه حقاني»

«احياگر مدرسه حقاني» روايتي نو از زندگي شهيد آيت‌الله علي قدوسي است كه به قلم حبيب‌الله مهرجو تدوين شده و توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر مي‌شود.-

مهرجو در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر كه نگارش «احياگر مدرسه حقاني» را دو ماه پيش به پايان رسانده افزود: اين اثر روايتي از زندگي آيت‌الله علي قدوسي است كه دوران كودكي تا شهادت وي را در قالب رمان در بر دارد.  اين کتاب بيشتر به فعاليت‌هاي شهيد قدوسي در مدرسه حقاني، مبارزات انقلابي و سپس عملكردش در دادستاني كل كشور مي‌پردازد.

مهرجو درباره تفاوت اين اثر با كتاب‌هاي منتشر شده درباره اين شهيد گفت: از زندگي شهيد قدوسي تنها سه عنوان كتاب با عنوان‌هايی مانند «زندگينامه آيت‌الله قدوسي» و «يار قدوسيان» و مطالب درج شده در مجله «شاهد ياران» منتشر شده كه متاسفانه اين آثار شبيه به هم و تكراري‌اند. 

وي افزود: «احياگر مدرسه حقاني» بر اساس مصاحبه‌هاي تكميلي با نزديكان شهید و اسناد موجود در آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي نوشته شده تا كار متفاوتي نسبت به آثار منتشر شده باشد.

مهرجو درباره انتخاب عنوان «احياگر مدرسه حقاني» براي كتاب گفت: موسس مدرسه حقانی در جلسه‌اي با آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتي براي احياي دوباره مدرسه مشورت و شهيد بهشتي، آيت‌الله قدوسي را برای این کار پيشنهاد می‌کند. ايشان نيز درس‌هاي جديدي چون آموزش زبان انگليسي، ادبيات فارسي، جامعه‌شناسي و روانشناسي را در اين مدرسه حوزوي وارد كرد و همين اتفاق دليل نام كتاب شد.

کتاب «احياگر مدرسه حقاني» در قطع خشتي و 200 صفحه، قرار است از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط