شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
برپایی 2 کارگاه در حاشیه جایزه ادبی شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری دو کارگاه آموزشی در حاشیه مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي جايزه ادبي شيراز خبر داد.-

محمود عالیشوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در حاشیه این مراسم، کارگاه داستان‌نویسی با حضور نویسندگان و فعالان حوزه‌های مختلف ادبیات برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست پرسش و پاسخ در حوزه نقد و پژوهش نیز با حضور دکتر احمد خاتمی، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی، دکتر کاظم دزفولیان، مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی شهید بهشتی و دکتر ابراهیم اقبالی از دانشگاه ادبیات تبریز برپا خواهد شد.

عالیشوندی با اشاره به حضور شاعران و نویسندگان در این مراسم عنوان کرد: مصطفی رحماندوست، محسن سلیمانی، جواد محقق، ابراهیم زاهدی مطلق، محمدعلی علومی و شهریار عباسی از دیگر دعوت شدگان به این مراسم‌اند.

وی با بیان این‌که در این جشنواره 25 نفر از شعرا، نويسندگان و پژوهشگران در رشته‌هاي مختلف اين جشنواره تجليل می‌شوند، گفت: آثاري كه به دبيرخانه ارسال شده‌اند، مربوط به رشته‌هاي شعر شامل كلاسیک، کودک و نوجوان و شعر نو و نقد ادبی در دو بخش نقد شعر و نقد داستانند.

عالیشوندی يادآور شد: موضوع ویژه اين جشنواره با عنوان «ادب پژوهشی فارس» دربردارنده پژوهش‌ها و تحقیقاتی است که به سرزمین پهناور فارس اختصاص دارد.

به گفته وی، اين جشنواره با هدف ایجاد نشاط در جامعه فرهنگی، شناخت استعدادها، تبیین جایگاه ادبی شیراز در عرصه فرهنگی معاصر کشور و ایجاد فضای تعامل افکار در میان نخبگان فرهنگی برگزار خواهد شد.

مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي جايزه ادبي شيراز 22 تیر از ساعت 17 تا 20 در تالار حافظيه شهر شيراز برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط