چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
اختتامیه جایزه ادبی شیراز 22 تیر برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه جایزه ادبی شیراز پنجشنبه 22 تیر در شهر فرهنگ و ادب، شیراز برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود این مراسم دوشنبه، 28 خرداد برگزار شود که به دلیل رحلت آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه فقيد شهرستان لارستان، به تعویق افتاد.-

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اين جشنواره با هدف ایجاد نشاط در جامعه فرهنگی، شناخت استعدادها، تبیین جایگاه ادبی شیراز در عرصه فرهنگی معاصر کشور و ایجاد فضای تعامل افکار در میان نخبگان فرهنگی برگزار خواهد شد.

محمود عالیشوندی افزود: در این جشنواره 25 نفر از شعرا، نويسندگان و پژوهشگران در رشته‌هاي مختلف اين جشنواره تجليل می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: ترغیب و تشویق نخـبگان فرهنگی با هدف تبیین و اشاعه هویت ایرانی- اسلامي، از ديگر اهدافي است كه در اين جشنواره دنبال مي‌شود.

عالیشوندی همچنین درباره بخش‌هاي مختلف اين جشنواره توضیح داد: آثاري كه به دبيرخانه ارسال شده‌اند، مربوط به رشته‌هاي شعر شامل كلاسیک، نو و کودک و نوجوان، نقد ادبی در دو بخش نقد شعر و نقد داستانند.

وی يادآور شد: موضوع ویژه اين جشنواره با عنوان «ادب پژوهشی فارس» دربردارنده پژوهش‌ها و تحقیقاتی است که به سرزمین پهناور فارس اختصاص دارند.

مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي جايزه ادبي شيراز 22 تیر در تالار حافظيه شهر شيراز برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط