دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
جایزه ادبی شیراز دوسالانه برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری دوسالانه جایزه ملی ادبی شیراز خبر داد و گفت: بخش‌های حافظ‌پژوهی و سعدی‌پژوهشی در دوره بعدی به این جشنواره افزوده خواهند شد.-

محمود عالیشوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: شیراز به دليل پیشینه ادبی و فرهنگی بالا در ایران و جهان نیازمند یک جشنواره فرهنگی ادبی مستقل بود.

وی ادامه داد: به دلیل گستره فعالیت‌های ادبی شهر شیراز و با توجه به این‌که شیراز مهد تغزل دنیاست، این جشنواره نیازمند گستردگی برنامه‌ها و شاخه‌های اجرایی است.

عالیشوندی با بیان این‌که نخستین دوره این جایزه در چهار شاخه برگزار شد، گفت: در تلاشیم در سال‌های آينده شاخه‌های بیشتری را علاوه بر بخش‌های حافظ‌‌ پژوهی و سعدی‌پژوهی به آن بیفزاییم.

وی اظهار کرد: این بخش‌ها دربردارنده موضوعات قرآنی شامل نوشته‌های قرآنی و اقتباس‌های قرآنی است که به جشنواره دوره آتی افزوده می‌شود.

عالیشوندی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد فارس و سپاه پاسداران در هفته اول مهر ماه خبر داد.

وی افزود: امسال تفاهمنامه‌ای با نویسندگان دفاع مقدس استانی منعقد شده که بر اساس آن، قرار است خاطرات گردان امام مهدی(عج) لشکر فجر شیراز نگاشته و در قالب کتاب منتشر شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین از ساماندهی بحث خرید کتاب خبر داد و یادآور شد: شورای خرید کتاب استان موظف شده‌ است تا کتاب‌های ناشران و مولفان شیرازی را برای کتابخانه‌ها خریداری کند. این اقدام با هدف حمایت از ناشران و نویسندگان استانی انجام می‌شود.

به گفته وی، دومین نمایشگاه کتاب «ياد یار مهربان» نیز با اعتبار یک میلیارد تومان آبان ماه امسال در شهر شیراز برپا می‌شود. 500 میلیون از اعتبار اين نمايشگاه توسط اداره ارشاد استان استان و 500 میلیون تومان اعتبار دیگر آن از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط