چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
استاندارخوزستان برگزیده حوزه کتاب کشور شد

در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد دیدار تاریخی کتابداران با مقام معظم رهبری سید جعفر حجازی استاندار خوزستان به عنوان استاندار نمونه در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزیده شد. استانداران البرز و یزد نیز از دیگر برگزیدگان نمونه این مراسم بودند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، این همایش با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیران کل و روسای اداره‌های کتابخانه‌های عمومی کشور همراه بود.

در این همایش از خدمات دکتر سید جعفر حجازی استاندار استان خوزستان، به عنوان استاندار و رییس انجمن کتابخانه‌های نمونه در بین استانداران سراسر کشور با اهدای لوح تقدیر و سپاس قدردانی شد. 

از جمله فعالیت‌های استاندار خوزستان در حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی می‌توان به اصلاح دیدگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به نهاد کتابخانه‌های عمومی، پیگیری توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان، اختصاص اعتبارات ویژه به کتابخانه‌های عمومی استان برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و مکانیزه، اختصاص اعتبارات فرهنگی به نهاد کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه کتاب در مکان‌های عمومی و برنامه‌های فرهنگی، مذاکره با خیران استان برای جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه کتابخانه‌های عمومی استان، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان با هدف طرح اهدای کتاب، حضور مستمر در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و ستاد نهضت مطالعه مفید استان و انجمن خیران کتابخانه ساز استان، نظارت بر راه‌اندازی کتابخانه مرکزی استان با اختصاص اعتباری ویژه برای این کار، کمک‌های خوب و مفید برای ارتقای شاخص‌های ارزیابی استان‌های نهاد کشور و ... بوده است.

این انتخاب بر اساس بررسی شاخص‌های ارزیابی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اداره‌های کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها انجام شده است. 

همچنین در این مراسم، استانداران استان‌های یزد و البرز به عنوان استانداران نمونه درحوزه کتاب و کتابخوانی برگزیده شدند.

آیین بزرگداشت نخستین سالگرد دیدار تاریخی کتابداران با رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه 28 تیر) در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط