چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به كار خود پایان داد

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره عصر روز گذشته (سه‌شنبه 27 تیر) در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه با حضور شاعران و نویسندگان مطرح كشور و مسوولان حوزه هنری استان آذربایجان غربی برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره كمال شفیعی، دبیر هنری دهمین دوره جشنواره سوره در این مراسم با قدردانی از نویسندگان جوان و مسوولان حوزه هنری گفت: در عرصه تهاجم فرهنگی قلم زدن هنرمندان جوان یك مجاهدت واقعی است. 

وی افزود: دغدغه حوزه هنری دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی است و  نویسندگان و شاعران جوان با قلم زدن در این حوزه برندگان واقعی آن به شمار می‌آیند. 

در ادامه این مراسم، مجتبی رحماندوست نویسنده و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌كه ایران كشوری است كه بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت مقاومت و تاكید بر پیشرفت، همچنان محكم ایستاده است، گفت: این جشنواره نیز نشانه‌ای از این پیشرفت و نمادی از گذراندن مسیر رشد است . 

این نویسنده و شاعر  ادامه داد: نگاه دنیا به ملت ایران است و شما هنرمندان جوان در حوزه هنری باید با آثار خود از آن پاسداری كنید. 

محمد علی بهمنی شاعر نیز در این برنامه گفت: این لحظه برای من لحظه‌ای ماندگار است و امیدوارم همه این دقایق یادگاری باشد با یاد همه خوبانی كه درجمع ما نیستند. 

بهمنی در ادامه شعر «دریا» را برای حاضران كه بیشترشان از نویسندگان و شاعران جوان بودند قرائت کرد و مورد استقبال پرشور حضار قرار گرفت. 

محمد حمزه‌زاده معاون هنری و رییس جشنواره‌های حوزه هنری و مدیر انتشارت سوره مهر نیز با قدردانی از شركت‌كنندگان و مسوولان برگزاری این جشنواره گفت: امیدوارم این فرصت فراهم شده برای ادبیات داستانی و شعر كشور نقطه عطفی برای پیشرفتی بهتر باشد. 

وی با بیان این كه در بخش ادبیات كودك و نوجوان هنوز ضعف اندكی وجود دارد گفت: امیدوارم انتشارات سوره مهر با نشر آثار این برگزیدگان قدمی در شناخت و پیشرفت استعدادهای جوان برداشته باشد. 

همچنین در این مراسم اسماعیل امینی، نورالدین عافی، راضیه تجار، موسی بیدج، حمیدرضا شاه آبادی، محمدرضا بایرامی، حسین فتاحی، ناصر فیض و بسیاری از هنرمندان و مسئولان هنری و فرهنگی كشور حضور داشتند.

دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ارومیه شامل پنج بخش شعر نو، کلاسیک و کودک‌ و نوجوان و همچنین داستان کودک‌ و نوجوان و بزرگسال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط