سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
«کافکا و عروسک مسافر» به چاپ چهارم رسید

کتاب «کافکا و عروسک مسافر» نوشته جوردی سی‌یرا ای‌فابرا است که رامین مولایی آن را به فارسی بازگردانده‌. این کتاب که هم اکنون با چاپ چهارم خود در بازار کتاب موجود است، برای نخستین بار در سال 1387 به چاپ رسید.

ایبنا نوجوان: «کافکا و عروسک مسافر» کتابی از  جوردی سی‌یرا ای‌فابرا  است که رامین مولایی آن را به فارسی ترجمه کرده. این کتاب برای نخستین بار در سال 1387 به دست انتشارات ایران‌بان به چاپ رسید. هم اکنون این کتاب به چاپ چهارم خود رسیده اما با یک تغییر نسبت به قبل. نشر قطره و ایران‌بان در چاپ این اثر با یکدیگر همکاری کرده‌اند و به طور مشترک این کتاب را به بازار کتاب فرستادند.

این رمان تصویری نوجوانان، از آخرین کارهای نویسنده‌ی اسپانیایی است. سی‌یرا ای‌فابرا این کتاب را سال ۲۰۰۶ میلادی به زبان اسپانیایی نوشته است. او در «کافکا و عروسک مسافر» به شرح داستانی از اواخر عمر فرانتس کافکا، نویسنده اهل چک می‌پردازد: «فرانس کافکا یک سال پیش از مرگش رابطه‌ی عاطفی متفاوتی را تجربه کرد. صبح یک روز به هنگام قدم زدن در پارک «اشتلیتس» برلین با دخترکی روبه‌رو شد که می‌گریست. دخترک عروسکش را گم کرده بود. کافکا برای این که کودک آرام شود داستانی می‌سازد و به او می‌گوید عروسکت گم نشده؛ او به مسافرت رفته است و من پستچی‌ای هستم که فردا اولین نامه‌اش را برایت می‌آورم. آن شب فرانتس کافکا اولین نامه از نامه‌هایی را نوشت. او سه هفته هر روز نامه‌ها را به پارک می برد و به دخترک می‌داد. نامه‌هایی که در آن‌ها عروسک خیالی از سفرها و ماجراهایش برای صاحبش تعریف می‌کرد.» 

سی‌یرا ای‌فابرا سال ۱۹۴۷ میلادی در بارسلونا متولد شده است و تاکنون بیش از ۲۰ رمان برای نوجوانان و همین‌تعداد کتاب داستانی برای گروه‌های سنی بزرگ‌سال منتشر کرده است. نام کتاب‌های این نویسنده در سال‌های اخیر در فهرست پرفروش‌های کشور اسپانیا قرار داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها