شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
6 ماه انتظار براي همراهي علم و ثروت در تالارهاي بورس

امروزه بازارهای زیادی برای مبادله وجابه‌جایی کالا شکل گرفته‌اند. یکی از بزرگترین و مهم ترین این بازارهای مجازی، تالارهای بورس است. بورس یکی از شلوغ‌ترین بازارهای مجازی کشور است و برخی از خریداران وفروشندگان ساعت‌های طولانی را در این بازارها سپری می‌کنند. شاید بتوان گفت که حدود پنج تا شش ساعت وقت افراد در این بازارها سپری می شود زماني كه مي‌توان آن را با مطالعه پر كرد.-

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)_ این بازارها مکان‌های مناسبی برای احداث ایستگاه مطالعه‌اند، چراکه مطالعه کتاب‌ می‌تواند وقت با ارزش مشتریان این بازارها را به خوبی پرکند و علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، خطر ریسک‌پذیری مشتریان را با قراردادن اطلاعات تخصصی در اختیار آن‌ها کاهش دهند. در این گزارش وضعیت تالار منطقه ای بورس خراسان جنوبی و جایگاه کتاب در آن بررسی شده است. 

کتاب، حلقه مفقوده تالارهای بورس
به اعتقاد فروشنده اوراق قرضه تالار بورس خراسان جنوبی، کتاب حلقه مفقوده تالارهای بورس به ویژه بازار بورس خراسان جنوبی است. 

محمد علی ایمانی اظهار کرد: بسیاری از کسانی که به بازارهای بورس مراجعه می کنند، مجبورند با توجه به سهام مورد نظرشان پنج تا شش ساعت از وقت خود را در بازار بورس و در صف‌های طولانی پشت سر بگذارند. در چنین وضعیتی، وجود ایستگاه های مطالعه یا کتابخانه های کوچک کمک موثری برای استفاده بهینه از وقت دراین بازارها محسوب می‌شود. 

وی افزود: در بازار بورس خراسان جنوبی حتی یک قفسه برای قرار دادن روزنامه، کتاب یا حتی نشریات مرتبط با موضوعات سرمایه‌گزاری و بورس وجود ندارد و همین موضوع، محیط این تالار را به مکانی خشک و بی‌روح برای مراجعان تبدیل کرده است. 

ایمانی با بیان این‌که راه‌اندازی کتابخانه تخصصی در بورس استان علاوه بر رونق فرهنگ مطالعه، موجب آشنایی مردم با شیوه‌های سرمایه‌گذاری صحیح در بورس می‌شود، گفت: بازارهای بورس از پتانسیل مناسبی برای گسترش فرهنگ عمومی مطالعه برخوردارند. 

ایمانی یادآور شد: ناشران و چاپخانه‌داران بزرگ می‌توانند با استفاده از پتانسیل‌های بازار بورس و فروش اوراق سرمایه‌گزاری برای چاپ کتاب‌های نفیس و پرمحتوا، علاوه بر ایجاد ارتباط سازنده بورس با عرصه چاپ، از آثار نفیس ونویسندگان با تجربه نیز حمایت کنند.

کتاب، عنصر اصلی سرمایه گزاری هدفمند در بورس
یکی دیگر از فروشندگان اوراق قرضه بورس خراسان جنوبی، از کتاب به عنوان عنصر اصلی ساماندهی سرمایه‌گذاری هدفمند در بورس نام برد. 

نگارهاشمی با بیان این‌که جای کتاب در تالارهای بورس خالی است، گفت: مطالعه کتاب می‌تواند کمک موثری به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری صحیح وبدون ریسک کند. 

وی با بیان این‌که راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه از اتلاف زمان مردم در بازار بورس جلوگیری می کند، گفت: به یقین راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه مرتبط با مباحث بورس، با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد و زمینه‌های انس بیشتر مردم با کتاب را در زندگی اجتماعی فراهم خواهد کرد. 

فروشنده اوراق قرضه بورس خراسان جنوبی ادامه داد: ورود ناشران به عرصه بورس علاوه بر تامین سرمایه در گردش، موجب رونق صنعت چاپ در استان می‌شود. 

هاشمی یادآورشد: قراردادن ویترین کتاب در تالار بورس کتابخانه‌ها را از رکود فعلی خارج می‌کند و موجب افزایش سرانه مطالعه و معرفی فرهنگ بومی استان به مشتریان خارجی تالارهای بورس می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دربازار بورس استان
مدیر تالار منطقه‌ای بورس خراسان جنوبی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی طی شش ماه آینده در بازار بورس استان خبر داد. 

محمد هریوندی اظهار کرد: تالار بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی به دلیل تازه تاسیس بودن، کتابخانه ندارد اما از آن جایی که مشتریان این بازار وقت زیادی رادر آن سپری می‌کنند، بورس استان در نظر دارد برای استفاده بهینه مشتریان تا شش ماه آینده یک کتابخانه مرتبط با مباحث بورس را در این تالار راه‌اندازی کند. 

وی افزود: اکنون حدود 500 جلد کتاب در این تالار وجود دارد که به دلیل نبود نیروی انسانی متبحر، امکان استفاده عمومی مشتریان از این کتاب‌ها وجود ندارد. 

مدیر تالار منطقه ای بورس خراسان جنوبی با بیان این‌که این نهاد آمادگی احداث کتابخانه مشارکتی با نهاد عمومی کتابخانه ها را دارد، گفت: این سازمان همچنین از آمادگی لازم برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی نهاد عمومی کتابخانه ها دراین تالار برخوردار است. 

هریوندی یادآور شد: با توجه به این که بیشتر مراجعان بورس را اشخاص تحصیل کرده تشکیل می‌دهند، گفت: راه‌اندازی کتابخانه در این مکان به یقین با استقبال زیاد مواجه خواهدشد. 

آمادگی نهاد عمومی کتابخانه‌ها برای احداث ایستگاه مطالعه در بازار بورس
مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه های خراسان جنوبی نیز از آمادگی این نهاد در صورت تقاضای بورس برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در این مکان سخن گفت. 

محمد قریب در این باره اظهار کرد: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد عمومی کتابخانه‌ها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در استان است. 

وی افزود: نهاد عمومی کتابخانه‌ها در زمینه تامین منبع برای ایستگاه‌های مطالعه مشکلی ندارد و در صورت تامین اعتبار برای فضای فیزیکی ایستگاه‌های مطالعه، آماده راه‌اندازی این ایستگاه‌ در تالار بورس است. 

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های خراسان جنوبی یادآورشد: با توجه به ویژگی‌های منابع موجود در ایستگاه‌های مطالعه، این منابع می‌توانند نیازهای مشتریان تالار بورس استان را برآورده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط