چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
گوگل امتياز كتاب‌هاي راهنماي سفر را می‌خرد

گوگل با معامله با شرکت انتشاراتی بزرگ جان وایلی و پسران، در حال وارد شدن به جهان انتشارات است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت كريستين ساينس مونيتور، انتشارات جان وايلي و پسران که علاوه بر کار انتشار کتاب، صاحب امتياز نشريه بزرگ «فرامر» در زمینه كتاب‌هاي راهنماي سفر است، امتياز اين نشريه بزرگ را به گوگل می‌فروشد. 

به عنوان بخشي از معامله با شرکت جان ويلي و پسران، گوگل اقدام به خريد امتیاز كتاب‌هاي راهنماي سفر با نام تجاري « فِرامر» می‌کند. معروف‌ترين و مشهورترين نشريه كتاب‌هاي راهنماي سفر در حال حاضر بيش از 300 عنوان كتاب راهنماي سفر به اقصا نقاط جهان را در کارنامه شركت خود دارد. دلیل فروش امتیاز این مجموعه این است که با اهداف شرکت جان وایلی و پسران که در زمینه آموزش تمرکز دارد، هماهنگ نیست. 

نشريه نيويورك تايمز در پیش‌بینی‌هایی که در این زمینه کرده گفت خريد جديدي كه كمپاني گوگل در حال انجام آن است به احتمال زياد با خريد قبلي اين كمپاني در ماه سپتامبر پیش (شهريور 90) در ارتباط است. اين كمپاني پارسال مجموعه کتاب‌های معرفی رستوارن‌ها با عنوان «زاگات» را خریداری کرده بود. برخي از منتقدان معتقدند گوگل در تلاش است تا اقدامات و خدمات خود از يك موتور جستجوگر فراتر رود و وارد بازار كتاب‌های راهنما نیز بشود. 

«گرگ استرلينگ» از بنیانگذاران یک کمپانی رسانه‌ای دربرآورد خود گفت گوگل با اين كار زیرکانه، خود را براي رقابت با سايت‌هاي معروف ديگر مجهز می‌کند. 

رقابت بين وب سايت‌ها یکی از زمینه‌هایی است که گوگل از ظرفیت ورود به آن برخوردار است و در عین حال می‌تواند به عنوان تهديدي براي اين وب سايت‌ها مطرح باشد. همچنين ممكن است گوگل به عنوان يك تهديد براي ناشران نیز تلقي شود زيرا اين شركت ممكن است با ترکیب محتواي اينترنتی خود با كار نشر، به موفقیت هایی نایل شود که ديگر ناشران نمي‌توانند انجام دهند.
 
درحالي که مبلغ قرارداد در معامله ذكر نشده، اما تخمين زده مي‌شود كه گوگل بتواند مبلغي بين 23 تا 25 ميليون دلار به اين كار اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها