چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
«پسر بل پریتر» از محبوبه نجف‌خانی در راه است

محبوبه نجف‌خانی مترجم آثار کودک و نوجوان از پایان یافتن ترجمه‌ی «پسر بل پریتر» خبر داد.

ایبنا نوجوان: کتاب «پسر بل پریتر» نوشته‌ی روت وایت است. محبوبه نجف‌خانی مترجم کتاب کودک و نوجوان این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و این کتاب پس از طی مراحل آماده‌سازی و چاپ، وارد کتابفروشی‌ها می‌شود. 

شخصیت اصلی این داستان پسری است که  پدرش (بل پریتر) ناپدید شده. این پسر بسیار باهوش است اما چهره زیبایی ندارد. در کنار این پسر به عنوان شخصیت اصلی دختری نیز وجود دارد که در طی داستان همراه با پسر حرکت می‌کند. این دختر مادر خود را گم کرده است. گم شدن دو نفر از اعضای این دو شخصیت تا آخر داستان به عنوان یک معما باقی می‌ماند و این دو در طی داستان در کنار یکدیگر سعی می‌کنند همدیگر را کمک کنند و عیب‌های یکدیگر را بپوشانند. در پایان داستان معمای داستان باز می‌شود و پرده از راز گم شدن مادر دختر و بل پریتر برداشته می‌شود.

محبوبه نجف‌خانی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از مدرسه عالی ترجمه‌ی (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) است. وی فعالیت خود را از سال 1373 با گذراندن دوره‌ی آشنایی با ادبیات کودک در شورای کتاب کودک آغاز کرده است. او در طول این سال‌ها، بیش از 80 کتاب برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده، مدت پنج سال بررس کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان در شورای کتاب کودک، و مدت 10 سال هم معلم کتاب‌خوانی و مسوول تجهیز کتاب‌خانه در یکی از مدارس دخترانه منطقه یک تهران بوده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط