یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۵
كاهش آثار اقتباسي،«سيمرغ اقتباسي» را حذف كرد

«مجيد شاه حسيني»مدير عامل بنياد فارابي در خصوص حذف «سيمرغ اقتباسي» در بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: طي دو سال اخير فيلم‌هاي كمي براساس اقتباس ادبي ساخته شده است و به همين دليل امسال در جشنواره فيلم فجر «سيمرغ اقتباسي» نداريم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست مطبوعاتي بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر صبح امروز با حضور دكتر «مجيد شاه حسيني» دبير جشنواره و نمايندگان رسانه هاي گروهي و جمعي برگزار شد.

«مجید شاه حسینی» در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر باید چند گام جدی در جهت تداوم مسیر رو به تعالی و پیشرفت خود بردارد، گفت: این جشنواره در وهله نخست و به منظور نیل به هویت و شناسامه ملی، می بایست به ارزش های ملی، دینی و اعتقادی مورد قبول مردم ایران توجه کرده و تاکید بورزد.

شاه حسيني در خصوص حذف «سيمرغ اقتباسي» در جشنواره فيلم فجر توضيح داد: سينماي هيچ كشوري بدون استمداد از ادبيات آن كشور به فاز جهاني نرفته است و بدون ترديد سينما و ادبيات لازم‌ و ملزوم يكديگرند.

وي افزود: طي دو سال اخير فيلم‌هاي كمي براساس اقتباس ادبي ساخته شده است، به همين دليل امسال «سيمرغ اقتباسي» در جشنواره نداريم.

وی در ادامه، جشنواره فيلم فجر را دست‌آوردی دانست که همه مردم ایران در کسب آن سهیم بوده و هستند و در این باره گفت: سینمای ایران به قشر خاصی از سینما دوستان تعلق ندارد، بلکه سینمای ایران برای ملی بودن باید متعلق به همه خرده ‌فرهنگ های بومی، نويسندگان، چهره هاي ادبي، طبقات اجتماعی، صنوف و آحاد جامعه باشد و به تمامی این گروه ها احترام گذارد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ۱۳ بخش سینمای ایران و جهان (رقابتی و غیر رقابتی ) از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر،پنج شنبه (یازدهم بهمن ماه) در تالار بزرگ کشور و مراسم اختتاميه، دوشنبه (بیست و دوم بهمن ماه) در همین تالار برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط