سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
«شهر رسانه» به كتابفروشي‌ها رسيد

كتاب «شهر رسانه»؛ با زیرعنوان رسانه، معماري و فضاي شهري نوشته اسكات مك كواير با ترجمه علي بختياري زاده از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها روانه بازار نشر شد._

علي بختياري‌زاده، مترجم اين اثر درباره ويژگي‌‌هاي كتاب حاضر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: موضوع اصلي كتاب درباره رابطه جامعه بشري و رسانه است و در واقع اين كتاب به بررسي نقش رسانه در تجربه شهري مي‌‌پردازد.

وي ادامه داد: نويسنده در اين كتاب رسانه را نه ابزاري براي بازنمايي بلكه براي تكنولوژي خاصي مي‌بيند كه به تجربه بشر در فضاي شهري شكل مي‌دهد. 

اين مترجم در پاسخ به اين سوال كه اين اثر چه نقطه تمايزي در مقايسه با ساير آثار تاليفي يا ترجمه شده در اين حوزه دارد، عنوان كرد: در اين كتاب بحث رويكرد تاريخي مطرح است و نويسنده در ابتدا ظهور رسانه‌ها را در دوره مدرن بررسي و به تحولات هر يك از اين رسانه‌ها پرداخته است. نويسنده در ادامه كتاب نيز به رسانه‌هاي امروزي مي‌پردازد. بنابراين نقطه تمايز اين كتاب رويكرد تاريخي است كه نويسنده به موضوع رسانه دارد. 

وي افزود: مخاطبان اصلي كتاب دانشجويان رشته ارتباطات و رسانه هستند. كتاب نيز داراي متني تخصصي و سنگين است و مخاطبان خاص خود را دارد.

بختياري‌زاده درباره پيام اصلي كتاب نيز اظهار كرد: پيام كلي كتاب اين است كه رسانه تنها يك ابزار نيست بلكه ابزاري است كه درباره جامعه بشري و تاثيرگذاري بر آن به كار گرفته شده و تعريف مي‌شود، در واقع همواره يك رابطه متقابل بين رسانه و جامعه بشري وجود دارد. 

وي براي اين كتاب نقطه ضعفي را متصور نشد و تصريح كرد: كتاب در حوزه موضوعي خود منبع معتبر و قوي به‌شمار مي‌رود. 
«شهر رسانه» را دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها با شمارگان هزار و 500 نسخه و بهاي 7 هزار تومان منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها