پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
احداث کتابخانه استاندارد منجیل در اولویت مسوولان باشد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار استان گیلان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی کتابخانه منجیل گفت: ضرورت دارد که احداث کتابخانه استاندارد در اولویت مسوولان و دست‌اندرکاران شهرستان باشد.-

شقایق مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: خوشبختانه شهردار منجیل توجه ویژه‌‌ای به این موضوع دارد و برای ساخت کتابخانه استاندارد منجیل در زمین کتابخانه پیشین موافقت کرده است.

وی افزود: علاوه بر زمین کتابخانه پیشین، بخش‌هایی از فضای اطراف آن نیز برای محوطه‌سازی و توسعه مناسب کتابخانه اختصاص یافته است.

مرادی با بیان این‌که امیدواریم اقدامات ساخت کتابخانه استاندارد با مشارکت مسوولان شهرستان هرچه زودتر فراهم شود، گفت: قرار بود ساختمان پیشین این کتابخانه نیز موقتی باشد که نزدیک 20 سال در همین حالت باقی ماند و به آن سرنوشت دچار شود!

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه تلخی که در این زمینه داریم، امیدواریم سرنوشت این ساختمان موقت نیز مانند کتابخانه منجیل نشود.

مرادی با بیان این‌که «نمی‌خواهیم اتفاق کتابخانه منجیل که موجب رنجش خاطر کتابدوستان زیادی شد، بار دیگر رخ دهد.» یادآور شد:‌ نباید این زمین رها شود و اقدامی برای ساخت کتابخانه انجام نشود، زیرا بی‌توجهی به این موضوع موجب به هدر رفتن سرمایه ملی زیادی شد.

وی گفت: البته ساختمان آتش‌نشانی که به عنوان اسکان موقت در اختیار اداره کتابخانه‌ها قرار گرفته، کوچک است و فقط می‌توان از آن برای جمع‌آوری کتاب‌ها استفاده کرد، زیرا قابلیت زیادی برای ایجاد سالن مطالعه، مخزن و ارایه خدمات مناسب ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط