ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
با تنظیم این پیچ میتوان جریان هوایی را که از میان یا کنارین نازل هوا عبور میکند کنترل نمود. با چرخاندن پیچ در جهت تنگتر نمودن مجرای هوا و یا بازنمودن آن الگو (شکل و اندازه) رنگ پاشیده شده تغییر مییابد، بطوریکه هرچه پیچ مذکور بیشتر بسته باشد الگوی پاشش بصورت مدور و باز بودن آن منجر به باریک و کشیده شدن شکل پاشش خواهد شد. با تنظیم صحیح این مهره الگوی مناسب پاشش که بشکل پروانه کشیده هست ایجاد میشود.
از اتمیزه شدن و توزیع یکنواخت رنگ با انجام تست پاشش، قبل از انتقال آن بر روی خودرو مطمئن شوید. در صورتیکه رنگ بخوبی اتمیزه نشود اندکی فشار هوا را افزایش داده و یا غلظت رنگ را بررسی نموده و مجدداً تست مربوطه را تکرار نمایید. در مرحله بعد نوبت به تست پاشش و توزیع یکنواخت رنگ میرسد که جهت انجام آن ابتدا حلقه کلاهک هوا را شکل نموده و آنرا تا جایی که شاخکهای آن بحالت قائم درآید بچرخانید. در این صورت شکل پاشش بجای اینکه عمودی باشد افقی خواهد شد. عوامل مختلف زیادی بر کار پیستوله تأثیر گذار میباشد و حتی در صورتیکه همه تنظیمات آن نیز بدرستی صورت گرفته باشد کار با آن نیازمند مهارت بالایی میباشد. نقاش توانایی حرکت افقی پیستوله، حفظ زاویه آن نسبت به بدنه و حتی اعمال فشار یکنواخت به ماشه را دارا باشد.
صفحات 118 و 119/ نقاشی خودرو/ علیرضا شجری/ انتشارات سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور/ چاپ اول/ سال 1391/ 343 صفحه/ 7000 تومان
نظر شما