دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
نمايشگاه استاني كتاب گلستان آذرماه برگزار مي‌شود

معاون فرهنگي هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان از برگزاري هفتمين دوره نمايشگاه استاني كتاب گلستان از 21 تا 27 آذرماه در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهرستان گرگان خبر داد.-

ابولحسن امامي در گفت‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،با اشاره به تغيير مكان نمايشگاه استاني كتاب گلستان در شهرستان گرگان، اظهار كرد: دو سال است مكان نمايشگاه استاني كتاب گلستان را از مصلاي بزرگ شهرستان گرگان به محل دايمي نمايشگاه بين‌المللي اين شهرستان منتقل كرده‌ايم و اميدواريم امسال نيز مانند دوسال گذشته نمايشگاه استاني كتاب با استقبال روبه‌‌رو شود.

وي با بيان اين‌كه تعداد ناشران شركت‌كننده در نمايشگاه استاني كتاب گلستان هر سال افزايش مي‌یابد، عنوان كرد: پيش‌بيني ما اين است كه بيش از 250 ناشر در نمايشگاه استاني كتاب گلستان شركت كنند.

معاون فرهنگي هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان درباره زمان برگزاري نمايشگاه استاني كتاب در اين استان گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي و نزديك شدن به فصل سرما بهترين زمان براي برگزاري اين نمايشگاه استاني آذرماه است، در حالی که بسياري از استان‌ها ارديبهشت را به دليل فراغت دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌پسندند.

امامي با بيان اين‌كه ايجاد فضاي كتابخواني در استان‌ها نبايد محدود به برپايي نمايشگاه استاني كتاب باشد، اظهار كرد: برگزاري نمايشگاه استاني كتاب يكي از راه‌هاي افزايش سرانه مطالعه در استان‌هاست اما كتاب بايد به عنوان يك ضرورت وارد سبد كالاي خانوار شود و نباید فضاي كتابخواني با پايان نمايشگاه كتاب از بين برود.

وي با اشاره به تخفيف 40 درصدي كتاب در نمايشگاه‌هاي استاني عنوان کرد: بايد توان خريد مردم را در طول سال در نظر گرفت و فقط به فكر ارزان كردن كتاب در نمايشگاه‌هاي كتاب نبود. علاوه بر آن، بايد كتاب‌هايي را توليد كرد كه نياز‌هاي اقشار مختلف مردم همچون كشاورز، كارگر و زن خانه‌دار را تامين و آنان را به كتابخواني ترغيب كند.

معاون فرهنگي هنری اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامي استان گلستان همچنين از توسعه طرح كتابخانه باز در مناطق پرتردد شهري خبر داد و گفت: با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني و توسعه نهضت مطالعه مفید در استان اقدام به ايجاد كتابخانه‌هاي باز در مناطقي مانند فرودگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراكز بهداشتي و حتي مجتمع‌هاي آپارتماني کرده‌ایم و كتاب‌هاي اين كتابخانه‌هاي باز به صورت رایگان از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تامین می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط