بابک فربودنیا به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در سرفصلهاي دانشگاهي رشته روابط عمومي و روزنامهنگاري كتابي با اين موضوع تاليف نشده، به همين دليل من در اين كتاب در تلاش بودم تا مفاهيم ارتباطات و رسانه را در روابط عمومي و روزنامهنگاري بررسي كنم.
وي ادامه داد: در كتاب انواع مدلهاي ارتباطي را تشريح كرده و پس از آن به انواع ارتباطات اعم از گروهي، فردي، انساني و ... پرداختهام. همچنين سعي شده نظريهپردازيهاي دانشمندان اين عرصه نيز در اين كتاب بررسي شود.
وي با بيان اينكه دانشجويان رشته ارتباطات، روابط عمومي و روزنامهنگاري جامعه مخاطبان اين اثرند اضافه كرد: اگرچه كتاب با انگيزه تاليف يك منبع دانشگاهي نگارش شده اما كارورزان و مديران روابط عمومي ميتوانند از مباحث كتاب بهره ببرند.
فربودنيا با انتقاد از كمكاري در حوزه روزنامهنگاري اظهار كرد: روزنامهنگاري در ايران فرهنگ خاصي دارد و كمتر در اين باره كتاب منتشر شده است.
وي گفت: چنانچه بخواهم اين كتاب را ويرايش كنم و يا اثر ديگري تاليف كنم درباره روزنامهنگاري در ايران كار ميكنم و ماهيت رسانهها در ايران را كه به دو صورت دولتي و خصوصي است مدنظر قرار میدهم.
وي معتقد است رسانههاي دولتي در ايران بيشتر كاركرد اطلاعرساني دارند و رسانههاي خصوصي ميتوانند كاركردهاي ديگري مانند تفريح و سرگرمي داشته باشند.
اين مولف حوزه رسانه در پايان ابراز اميدواري كرد درباره مفاهيم روزنامهنگاري به صورت علمي كتابهاي بيشتري چاپ شود،چراكه ما در حوزه مفاهيم و نظريههاي ارتباطات كتابهاي زيادي به صورت ترجمه يا تاليف داريم اما در حوزه روزنامهنگاري كمتر اثري با رويكردي علمي منتشر شده است.
كتاب «نظریه و مفاهیم ارتباطات در روابط عمومی و روزنامهنگاری» در 272 صفحه با بهاي 8 هزار تومان از سوي انتشارات بينالمللي نويد مهر منتشر شده است.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
نظر شما