مدير انتشارات پاليزان درباره فروش كتابهاي این انتشارات در سومين نمايشگاه ملي دفاعمقدس گفت: فروش كتابها مانند دو دوره قبلي است و به اعتقاد من میزان استقبال به مكان برگزاري نمايشگاه باز ميگردد كه در فاصله 20 كيلومتري شهر شيراز قرار دارد._
وي درباره فروش كتابهاي اين انتشارات در سومين نمايشگاه ملي دفاعمقدس گفت: فروش كتابها همانند دو دوره قبلي است و به اعتقاد من میزان استقبال به مكان برگزاري نمايشگاه باز ميگردد كه در فاصله 20 كيلومتري شهر شيراز قرار دارد.
پاليزدار افزود: كتاب هنوز به عنوان يك كالا در سبد خانوار ايراني قرار نگرفته است و براي ايجاد اين دغدغه بايد فضا را براي ترغيب مخاطب به خريد كتاب فراهم كرد. اما نقصهایی در تبليغات محيطي و پوشش خبري شبكه استاني و نيز اطلاعرساني در كنار مكان نامناسب نمايشگاه به مسایلی مهم در میزان استقبال مردم از نمايشگاه تبدیل شدهاند.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي ناشران از فروش كتابهاي خود در سومین نمايشگاه ملی کتاب راضياند، گفت: بايد ديد كه اين ناشران از چه حمایتهایي بهره ميگيرند و مساله ديگر بررسي كتابهاي آنهاست. شايد آثار بهتري نسبت به ديگر ناشران دارند.
مدير انتشارات پاليزان در پاسخ به اين نکته كه اگر انتشارات پاليزان فروش خوبي در اين نمايشگاه نداشته است، اين اتفاق به آن معناست كه كتابهاي خوبي توليد نكرده است، افزود: كتابهايی كه منتشر كردهام خوب و پر محتواست اما خريد ضعيف است. هرسال قبل از برگزاري نمايشگاه وعدههاي زيادي درباره خريد كتاب از ناشران خصوصي داده ميشود اما در دو دوره قبلي اين اتفاق نيفتاده و فقط كتابهاي ناشران دولتي خريداري ميشوند. مسوولان بايد به واكاوي اين اتفاق بپردازند و معايب كار را بر طرف كنند.
پاليزدار درباره استقبال مردم از كتابهايی كه با موضوع دفاعمقدس نوشته ميشوند، گفت: ادبيات پايداري بازار خوبي در جامعه دارد اما اقبال مردم به اين نوع كتابها به تبليغ و ترويج آنها بستگي دارد. در واقع كار كردن در حوزه دفاعمقدس همانند پرورش گلهاي گلخانهاي است كه بايد با دقت و جديت به آنها پرداخت تا به ثمر بنشينند. بنابراين معرفي ادبيات دفاعمقدس به جامعه نيازمند برنامهاي دقيق است و فقط نميتوان با برگزاري نمايشگاه به ترويج آن كمك كرد.
سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاعمقدس تا 29 مهر 91 در محل دایمي نمايشگاههاي شهر شيراز برپاست.
نظر شما