سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کتابخانه شهید لاجوردی ارومیه، کتابخانه برتر فرهنگی شد

كارشناس امور فرهنگی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی از شناخته شدن کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی شهرستان ارومیه به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور در مهر ماه خبر داد._

سمیه رحمان پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که این کتابخانه در زندان ارومیه قرار دارد، عنوان کرد: این کتابخانه دارای سه شعبه زنان، نظامیان و کارگران است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در میان زندانیان به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تاسیس این کتابخانه از سال 68 و اداره آن به صورت مشارکتی، افزود: کتابخانه شهید لاجوردی شهرستان ارومیه با توجه به فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌اش مهرماه امسال از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی مشارکتی انتخاب شد.

كارشناس امور فرهنگی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی درباره شاخص‌های موثر در انتخاب این کتابخانه گفت: مشارکت فعال این کتابخانه در مسابقه‌های مکتوب، معرفی کتاب‌های برتر از طریق پنل کتابخانه زندان، برپایی جلسه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌‌های کتاب، عوامل موفقیت این کتابخانه محسوب می‌شوند.

رحمان‌پور درباره تعامل کتابخانه مشارکتی زندان ارومیه با دیگر نهاد‌های فرهنگی اظهار کرد: این کتابخانه با هدف افزایش کتابخوانی در میان زندانیان، تعامل بسیار مناسبی با رابطان فرهنگی شهرستان و همچنین کارشناسان فرهنگی استان برقرار کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین برپایی کلاس‌های آموزشی برای مددجویان، انجام فعالیت‌های فرهنگی مطلوب و خلاق در داخل کتابخانه زندان و شرکت فعال کتابداران در مسابقه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی این کتابخانه، از عوامل موثر در انتخاب این مرکز فرهنگی، به عنوان کتابخانه مشارکتی برتر کشوری به شمار می‌آیند.

كارشناس امور فرهنگی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی با اشاره به «طرح تابلوی کتاب» برای افزایش مخاطبان و ترغیب زندانیان به کتابخوانی در این کتابخانه گفت: طرح تابلوی کتاب شامل انتخاب موضوع‌های ویژه از یک کتاب در قالب مطالبی به صورت پوستر و چکیده است که به صورت نمایشگاهی نصب می‌شود و شامل مهم‌ترین بخش‌های یک کتاب از نگاه کتابداران با موضوع‌های متفاوت است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط