چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
ساخت سه کتابخانه در روستاهای تیران و کروان

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کروان از ساخت کتابخانه در سه روستای «سوران»، «میرآباد» و «عزیزآباد» خبر داد.-

احمد احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افزود: این کتابخانه‌ها با همکاری دهیاری هر روستا و با هدف توسعه فضای کتابخانه‌ای برای روستاییان پیش‌بینی شده است.

وی افزود‌: قرار است در ساختمان دهیاری هر روستا، بخشی به کتابخانه عمومی اختصاص داشته باشد و منابع و کتاب‌های آنجا تامین شود.

احمدی در بخش دیگر سخنان خود از راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در بقاع متبرکه شهرستان تیران و کروان خبر داد و گفت: سه امامزاده در شهرستان ما قراردارند و قرار است با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه سه باب کتابخانه در هر یک از این امامزاده‌ها راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسافران و مراجعه‌کنندگان این بقاع متبرکه، وقت خود را در این مکان‌ها سپری می‌کنند و وجود این کتابخانه یکی از ضروریات این مکان‌های مقدس است.

احمدی در بخش دیگر سخنان خود از راه‌اندازی انجمن خیریه کتابخانه‌سازان شهر رضوانشهر خبر داد و یادآور شد: قرار است اعضای این انجمن در نشستی با حضور مسوولان و خیران این شهر انتخاب و رایزنی‌ها برای ساخت کتابخانه توسط این افراد انجام شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون با اشاره به تعداد كتاب‌هاي كتابخانه علامه مجلسی رضوانشهر گفت: اکنون پنج هزار و 320 جلد كتاب عمومي، حدود 500 جلد كتاب كمك درسي و 430 جلد كتاب كودكان در کتابخانه این شهر موجود است.

وی افزود: همچنین 240 نفر عضو کتابخانه‌اند كه اين شاخص‌ها در دو سال گذشته رشد 100 درصدي داشته است.

اکنون در شهرستان تیران و کروان چهار باب کتابخانه فعالند و حدود یک هزار و 500 نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط