دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
برنامه‌های کتابخانه‌های خراسان شمالی تشریح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برنامه‌های فرهنگی این اداره کل را در هفته کتاب اعلام کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در سومین جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی، با ابلاغ آیین‌نامه برگزاری بیستمین دوره بزرگداشت هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و همچنین کار‌شناسان ستادی، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

رحیمی در این‌باره گفت: بیستم آبان ماه کتابداران با ائمه جمعه استان دیدار و با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی افزود: ۲۱ آبان نیز کتابداران خراسان شمالی با خانواده شهدای اهل قلم دیدار خواهند کرد.

وی به هماهنگی با صدا و سیمای خراسان شمالی برای تولید برنامه‌هایی با موضوع کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ارسال پیام کوتاه به مناسبت هفته کتاب با مضمون اهمیت کتابخوانی، برپایی چادرهای اهدای کتاب در مراکز شهرستان‌های استان و همچنین تشکیل پایگاه‌های اهدای کتاب در تمام کتابخانه‌های عمومی استان، از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته کتابند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان افزود: در راستای ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، در این هفته اداره کل کتابخانه‌های استان «کاروان اهدای کتاب» را به شهرستان‌های استان رهسپار می‌کند.

رحیمی با اشاره به مراسم تجلیل و قدردانی از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی و فعالان این حوزه در سطح استان و شهرستان‌ها گفت: در این هفته ضمن تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی برای گروه‌های مختلف سنی به صورت آنلاین و مکتوب و معرفی منابع بر‌تر در حوزه‌های مختلف از طریق صدا و سیما و دیگر اصحاب رسانه در روزهای ۲۰ و ۲۶ آبان ماه، عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان هم نیم بها خواهد بود. 

هفته کتاب از ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط