چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
توليد كتاب‌هاي جيبي بر اساس نياز‌هاي روز جامعه

شناخت نياز هاي علمي، فرهنگي، هنري و تاريخي افراد جامعه و توليد كتاب‌هاي جيبي بر اساس آن‌ها از سوي ناشران و نويسندگان استانی، رويكردي خلاق در ترويج فرهنگ كتابخواني است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم که ناشران به توليد كتاب‌هاي جيبي بر اساس نياز‌هاي روز جامعه بپردازند.-

حجت‌السلام محمد باقر كريمي، مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ایران(ايبنا)، با بیان این مطلب عنوان كرد:دسترسي آسان به كتاب‌هاي كم حجم در وسايل نقليه و مكان‌هاي عمومي افراد را به كتابخواني ترغيب می‌کند. 

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي با اشاره به توسعه و راه‌اندازي كتابخانه سيار در مكان‌هاي عمومي شهرستانی گفت: ايجاد كتابخانه‌های سيار در مكان‌هاي عمومي نیز نقش بزرگي در ترغيب افراد از طريق تبليغ و معرفي كتاب‌ها در سطح معابر با ارایه ویترین مناسب برای کتاب دارند.

كريمي با اشاره به نقش كتاب در دستگاه‌هاي اجرايي استاني براي انتقال مفاهيم غني در همه حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي گفت: كتاب در جامعه اخلاق‌مدار و پيشرفته به آساني مطالب مورد نظر خويش را مطرح مي‌كند و از این رو، همه دستگاه‌های دولتی می‌توانند در مناسبت‌هایی مانند هفته کتاب، تمرکز خویش را برای انتقال مفاهیم از طریق انتشار کتاب شروع کنند و آن را در طول سال ادامه دهند.

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي افزود: بايد زمينه ورود ناشران و نوبسندگان را بر اساس معيار‌هاي اخلاق‌مداري و پيشرفت بومي در حوزه‌هاي مختلف زندگي اجتماعي و تولید کتاب مورد نیاز جامعه فراهم كرد.

كريمي با بيان اين‌كه معيار توسعه‌يافتگي يك جامعه، ميزان سرانه مطالعه و تعداد كتابخوانان آن است، اظهار كرد: توسعه فرهنگ مطالعه و میزان توجه به كتاب از راه همكاری مسولان و دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی مهیا می‌شود.

وي افزود: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي تلاش مي‌‌كند از طريق برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف و انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه كتاب مردم را به كتابخواني تشويق كند.

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي درباره حمايت از ناشران و نويسندگان همزمان با هفته كتاب عنوان کرد: اشتغال‌زايي و حمايت از ناشران با خريد آثار فاخر از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان صورت می‌گیرد و اکنون نیز این پشتیبانی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط