ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
در نمونه مشهور دیگری، لی ایاکوکا توانست با رهبری اثربخش خود، شرکت کرایسلر را از بحران ورشکستگی نجات دهد. در 1982، کرایسلر به معنای دقیق کلمه ورشکسته شد. این شرکت در واپسین تلاشهای خود ایاکوکا را به مدیرعاملی خود برگزید. ایاکوکا بلافاصله پس از انتصاب به این سِمت، سعی کرد حمایت دولت فدرال برای اخذ وام را جلب کند. او با کارگران، بانکها و تأمین کنندگان مواد خام کارخانه وارد مذاکره شد و با صراحت و صداقت بسیار زیادی به توصیف موقعیت فعلی کارخانه پرداخت. ایاکوکا حتی توانست کمکهایی از جانب دولتهای محلی و مرکزی، گروهها و سازمانهای سیاسی دریافت کند. شبکه حمایتی که او تأسیس کرد به شرکت کمک کرد تا تضمینهای لازم برای وامهای دولتی را فراهم کند و یکی از بینظیرترین موفقیتهایی را که تاکنون در این زمینه شاهد بودهایم رقم زند. براساس گزارشهای ارائه شده در آن زمان، حتی مشتریان شرکت گفته بودند محصولات کرایسلر را میخرند چون میخواهند از تلاشهای ایاکوکا برای نجات شرکت حمایت کنند. ایاکوکا نیز مانند بروک در قضیه جانسوناند جانسون برای اینکه بتواند حمایتهای گستردهای را جلب کند، خود را در دسترس و در معرض دید همگان قرار داد. در توصیف شرایطی که شرکت کرایسلر با آن دست به گریبان بود بسیار صادقانه و با صراحت عمل میکرد. برنامههایش برای نجات شرکت را توضیح میداد و به صراحت از مردم میخواست از شرکت حمایت کنند.
صفحات 101 و 102/ ارتباطات بحران/ رابرت آر. اولمر، تیموتی ال. سلنو، ماتیو سیگر/ ترجمه مرتضی قلیچ و محمدحسن خطیبی بایگی/ انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)/ چاپ اول/ سال 1391/ 344 صفحه/ 6500 تومان
نظر شما