سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
«یادگار عاشورا» برای کودکان و نوجوانان

کتاب «یادگار عاشورا» با نگاهی به زندگی امام سجاد(ع) نوشته حمید گروگان با تصویرگری نرگس دلاوری برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شد.

ایبنا نوجوان: حمید گروگان در این کتاب  روایتی تاریخی، داستانی و کاملا مستند از زندگی امام چهارم شیعیان برای مخاطبان کودک و نوجوان نوشته است.
 
از جمله ویژگی‌‌های کتاب «یادگار عاشورا» می‌توان به بهره گرفتن نویسنده از منابع متعدد تاریخی، مذهبی مانند «صحیفه سجادیه»، «فرهنگ عاشورا»، «بررسی تاریخ عاشورا» و «تشیع در سیر تاریخ» اشاره کرد. 
 
با وجود تمرکز نویسنده بر مستندات تاریخی این کتاب با روایتی داستانی که زندگی امام سجاد(ع) را دربرمی‌گیرد، به بازگویی حوادث بعد ازواقعه کربلا پرداخته است. 
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «مدینه بود و کوچه و بازارها و خانه‌های گلی و محله‌ای به نام بنی‌هاشم و در همان نزدیکی، مسجدی که قبر جدش رسول خدا(ص) در آنجا بود و نیز قبرستانی به نام« بقیع» که مادربزرگ عزیزش، حضرت فاطمه(س) و عموی شهیدش، امام حسن(ع)، در آنجا آرمیده بودند. هر وقت دلش می‌گرفت؛ به آن قبرستان می‌رفت و دعا می‌خواند و می‌گریست.»
 
کتاب « یادگار عاشورا» پاییز امسال(1391) در 61 صفحه با تیراژ 2200 و با قیمت 2000 تومان از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها