یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
تلاش براي شكستن سکوت 4 ساله کتابخانه‌‌های روستایی اسکو

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی گفت: درصددیم ساختمان دو کتابخانه روستایی «اسفنجان» و «کهنمو» را که سال‌ها پیش جهاد سازندگی بنا کرده است، احیا کنیم.-

کیاوش بهمن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: امروز از کتابخانه‌های روستایی «اسفنجان» و «کهنمو» بازدید می‌کنیم و در صورت دارا بودن شرایط و امکانات لازم، آن‌ها را به کتابخانه مشارکتی یا نهاد تبدیل خواهیم کرد. بنای این کتابخانه‌ها بیش از چهار سال است که در روستاها بدون استفاده مانده‌اند و ما در نظر داریم آن‌ها را دوباره فعال کنیم.
وی ادامه داد: اگر این کتابخانه‌ها به کتابخانه مشارکتی تبدیل شوند، منابع آن‌ها را نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین خواهد کرد اما برای استخدام نیروی انسانی متخصص باید این اداره تلاش کند. این در حالی است که اگر کتابخانه‌ها به شکل نهادی اداره شوند، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علاوه بر تامین منابع مکتوب، نیروی انسانی متخصص را هم در اختیار این اداره قرار می‌دهد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو بیان کرد: روستاهای «اسفنجان» و «کهنمو» بیش از دو هزار و 500 نفر جمعیت دارند و اینک تنها در این دو روستا کتابخانه‌های جهادی بی‌استفاده وجود دارد.

وی گفت: همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی اسکو که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، اداره کتابخانه‌های عموم اسکو با همکاری سازمان بهزیستی این منطقه موظف به تهیه کتاب‌های گویا شدند. 

بهمن‌پور با اشاره به این‌که آمار دقیقی از نابینایان شهرستان اسکو در دسترس نیست، عنوان کرد: قصد داریم بیش از 60 عنوان کتاب را به کتاب گویا تبدیل کنیم. کتاب‌های گویا را با هدف استفاده برای دو گروه نابینا و عموم مردم تهیه خواهیم کرد. نابینایان نمی‌توانند کتاب‌‌های معمولی بخوانند و عموم مردم نیز می‌توانند در مواقعی مانند هنگام مسافرت از مطالب این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که با تهیه و ارایه کتاب‌های گویا در کتابخانه‌های اسکو، شهرستان اسکو دومین شهرستان استان آذربایجان شرقی مجهز به کتاب‌های گویا خواهد شد، افزود: برای تهیه کتاب‌های صوتی از کتابخانه «مرکزی شهرستان تبریز» به عنوان تنها کتابخانه مجهز به کتاب‌های گویا کمک خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط