کتاب «مدیریت هلدینگها» اثر مشترک محسن صیقلی و مهدی علیخانیمهرجردی با بررسی ساختار مالی و حقوقی هلدینگها و مطالعه تطبیقی آنها در کشورهای مختلف منتشر شد.این اثر نحوه مدیریت شرکتهای مادر تخصصی را از ابعاد گوناگون بررسی میکند._
وی موضوع اصلی کتاب «مدیریت هلدینگها» را نحوه مدیریت و کنترل شرکتهای زیرمجموعه شرکت بزرگتر بیان کرد و گفت: این کتاب به بیان تکنیکهای خاصی اختصاص دارد که نحوه مدیریت و کنترل هلدینگها را بر اساس الگوهای جهانی عنوان میکند.
مدیر اقتصاد و سرمایهگذاری موسسه مالی و اعتباری کوثر بررسی آسیبشناسانه نحوه عملکرد هلدینگها و ارایه الگویی بهینه را از رسالتهای این اثر پژوهشی عنوان کرد و گفت: مباحث مالی و حقوقی متعددی بر هلدینگها مترتب است و در این کتاب کوشیده ام با تبیین این مباحث به بررسی هلدینگهایی که در ایران به ثبت رسیدهاند و عملکرد آنها پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بپردازم.
صیقلی مدیران هلدینگها، مدیران مالی و حقوقی و مدیران ارشد سازمانها را مخاطبان اصلی این کتاب بیان کرد و افزود: به دلیل این که کتاب «مدیریت هلدینگها» مباحث روز این حوزه را بیان میکند، دانشجویان و افرادی که در پی ثبت شرکت در سازمان بورساند میتوانند از دادههای این نوشتار بهرهمند شوند.
همچنان که در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:«یک شرکت مادر تخصصی (هلدینگ یا دارنده حق کنترل) بیشتر نقش ستادی ایفا میکند. به عبارت دیگر شرکتهای مادر به کنترل و اداره سرمایهگذاریها و سیاستگذاری برای شرکتهای زیرمجموعه میپردازند. در شرکتهای مادر تخصصی هدف از سرمایهگذاری افزایش ثروت سرمایهگذار از طریق کسب سود و بالابردن ارزش سرمایه میباشد. از این رو در جوامع امروزی، چارهای جز گسترش و توسعه فعالیتها و تخصصی شدن آنها وجود ندارد و به منظور تخصصی کردن و گسترش فعالیتها باید از طریق ترکیب شرکتها و مدیریت عالی آنها اقدام نمایند.»
نخستین چاپ کتاب «مدیریت هلدینگها» را انتشارات نوید مهر در سال 91 با شمارگان سه هزار نسخه در 176 صفحه به بهای شش هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.
نظر شما