سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
زمستان کتاب خوزستان بهاری شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ساعتی پیش در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب این استان با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به نمایشگاه‌های پیشین از شرایط بهتری برخوردار است، ارایه 47 هزار عنوان کتاب با موضوع حوزوی، دانشگاهی و عمومی و سه هزار عنوان عربی از نقاط مثبت این نمایشگاه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی همراه بود، افزود: حدود 50 هزار عنوان کتاب در قاب 500 هزار جلد اثر مکتوب با حدود 40 درصد تخفیف در این نمایشگاه به فروش می‌رسند.

وی ادامه داد: با توجه به انتقاداتی که سال گذشته به نمایشگاه ششم وارد بود، در نمایشگاه امسال به بخش حوزوی،‌ عربی و دینی توجه ویژه‌ای در بخش غرفه‌سازی شده است.

سپهر با بیان این‌که «بخش ویژه‌ای را به کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی اختصاص داده‌ایم.» اظهار کرد: در استان خوزستان حدود 220 هزار نفر دانشجو تحصیل می‌کنند و این نمایشگاه فرصت خوبی است تا طلبه‌های حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند از ظرفیت‌های آن استفاه کنند.

وی یادآور شد:‌ همچنین در این استان سالانه بیش از 80 نمایشگاه کتاب در شهر اهواز و شهرستان‌های دیگر برگزار می‌شوند که اغلب آن‌ها نیز با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به فضای خوب و مناسب مدیریت فرهنگی در استان، عنوان کرد: آیت‌الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ دارد و در این زمینه بر تعامل و همکاری مدیران تاکید دارد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی گفت: ایران اسلامی در سال 91 بر پله چهاردهم مقام علمی و دینی قرار گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که طبق اساس سند چشم‌انداز این تحول باید در سال 1404 اتفاق می‌افتاد و این موضوع نشانگر رشد ما در حوزه‌های مختلف است.

به گفته آیت‌الله حیدری، برپایی نمایشگاه کتاب استانی و استقبال خوب ناشران و مردم از این نمایشگاه نیز یکی دیگر از مستندات موفقیت‌های این حوزه به شمار می‌آید.

دکتر سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، با اشاره به اثرات مثبت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: همیشه وقتی یک رویداد فرهنگی بزرگ در استان ما برگزار می‌شود، شاهد حضور گسترده‌ای از مردم و متولیان امر کتابخوانی‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از نمایشگاه‌هایی که معمولا با استقبال مردم مواجه می‌شود، نمایشگاه‌های استانی کتاب است که برپایی هر ساله آن روحی تازه را در جامعه استان می‌دمد.

همچنین محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های ایران به عنوان دیگر سخنران این مراسم، عملکرد فرهنگ در حوزه‌های مختلف را قابل توجه و تامل دانست و گفت: یکی از حوزه‌هایی که باید به آن اهميت داده شود، حوزه نشر و کتابخوانی است و این عملکرد زمانی مورد توجه قرار گرفته می‌شود که به حوز‌های مورد توجه فرهنگ اهميت داده شود و کارکرد مثبتی داشته باشند.

وی افزود: موسسه نمایشگاه‌ها در تلاش است کتاب به شیوه‌ای سهل، آسان و ارزان به دست مردم برسد و برای نیل به این هدف، حوزه نشر باید کار خود را درست انجام دهد و برای تحقق این امر باید فعالیت‌ها را ساماندهی کنیم.

عظیمی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب خوزستان دویست و بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی است، یادآور شد: یکی از اهداف برپایی نمایشگاه‌ در استان این است که مردم رنج سفر به تهران را تحمل نکنند و بتوانند به راحتی به کتاب مورد نیاز خود در استان دسترسی داشته باشند.

در پایان این مراسم همچنین از چهار کتاب نویسندگان بومی در حوزه ادبیات، دین و مسایل مذهبی و تاریخی رونمایی شد.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان تا دوم بهمن ماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 22 در نمایشگاه بین المللی خوزستان برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط