شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
ارایه روش‌های نوین تدریس ادبیات فارسی از سوی مولف مازنی

مولف مازندرانی کتاب «فعالیت خارج از کلاس در تدریس ادبیات فارسی به روش نوین» گفت: این کتاب روش‌هایی نوین را در ارایه مطالب برای یادگیری سریع ارایه می‌کند.-

فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مخاطب اصلی این کتاب بیشتر مدرسانند. بیش از ۲۰ راهکار پیشنهادی برای آموزش بهتر ویژه آنان در این نوشتار آورده شده است.

وی گفت: در فصل‌های شش‌گانه این کتاب به راهکارهای نوین و به‌روز پرداخته‌ام و تاکید دارم که تدریس به صورت سیستماتیک با روش‌های نوین انجام شود.

رحمانی با بیان این‌که این کتاب دو هدف اصلی دارد، افزود: «یادگیری سریع» و «یادگیری عمیق» دو هدف اصلی کتاب است که به نظر می‌رسد برای دنیای امروز امری اجتناب‌ناپذیر باشد و در این کتاب نیز به صورت تفصیلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی به دیگر کتابش نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته کتابی با عنوان «کارگاه انشا و نگارش به سبک نوین» را به چاپ رساندم.

این نویسنده در پایان به وضع کنونی کتاب و کتابخوانی در ساری اشاره کرد و گفت: در حالی که در جامعه ما به کتاب آن‌چنان كه بايد اهميت داده نمی‌شود، با ورود اینترنت و مطالعه‌های سطحی و سریع آن، فاصله از کتاب بیشتر هم شده است. امیدوارم با استفاده مناسب از هر دو رسانه، شاهد گسترش کتابخوانی مانند میزان استفاده از اینترنت در میان افراد جامعه باشیم. 

کتاب «فعالیت خارج از کلاس در تدریس ادبیات فارسی به روش نوین» به قلم فاطمه رحمانی از سوی انتشارات «روجین مهر» شهر ساری به زودی به چاپ می‌رسد.

فاطمه رحمانی، اهل مازندران، کارشناس ادبیات و مدرس مقطع راهنمایی این رشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط