شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
محتوای نشست‌های نمایشگاه کتاب تهران غنی‌تر می‌شود

همایون امیرزاده، معاون علمي ـ فرهنگي بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از تغییرات جدی نشست‌های سرای اهل قلم بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این تغییرات در راستای تقویت، غنابخشی و کاربردی بودن نشست‌ها انجام می‌شود.-

امیرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که هم در شورای سیاستگذاری و هم در کمیته برنامه‌ریزی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح بود، تعداد نشست‌ها و میزان تاثیرگذاری آن‌هاست. بر این اساس دوباره اهداف نمایشگاه کتاب تهران را مرور کردیم که نتیجه آن اعمال تغییرات جدی در نشست‌ها شد.

معاون علمي ـ فرهنگي بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در ادامه سخنانش گفت: این تغییرات در راستای اثرگذاری و افزایش ضریب نفوذ محتوای نشست‌ها در جامعه انجام می‌شوند. 

وی با بیان این‌که هنوز درباره تعداد نشست‌های بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمع‌بندی کلی انجام نگرفته است، گفت: خوشبختانه تمامی کمیته‌های این دوره از نمایشگاه کتاب تهران دیدگاه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارایه کرده‌اند و یک مرحله از بررسی‌های این برنامه‌ها نیز انجام شده است.

امیرزاده همچنین از آماده شدن فرمت‌های اولیه نظرسنجی ‌بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این فرمت‌ها با هدف نظرخواهی از مدیران، دست‌اندرکاران و همچنین روسای دوره‌های پیشین نمایشگاه کتاب تهران تهیه شده‌اند. با استفاده از این فرمت‌ها حین برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از ناشران و عموم بازدیدکنندگان نیز نظرخواهی می‌شود.

وی افزود: تاکنون معاونت‌های سه‌گانه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فعالیت‌های خود را بر اساس زمانبندی اعلام شده به خوبی انجام داده‌اند و نگرانی خاصی در این حوزه وجود ندارد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقای 10 تا 15 درصدی تعداد نمایشگاه‌های کتاب سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه‌‌های کتاب یکی از معدود فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که با وجود مشکلات فراوان نه تنها کمرنگ نشده بلکه تعداد آن‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر نیز شده است. این امر بیانگر اهتمام ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

امیرزاده در پایان با بیان این‌که امسال حدود 29 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور برگزار و با استقبال چشمگیر عموم مردم مواجه شده‌ است، گفت: در این راستا پیش‌بینی می‌کنیم که میزان استقبال از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز بسیار چشمگیر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط