یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
كتاب‌هاي اسنادي پرمخاطب‌ترين اثر غرفه كتابخانه ملي است

عنایت سالاریان، مشاور رییس، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی امور ین‌‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتاب‌های اسنادی به دلیل سابقه تاریخی، تحقیقاتی و همچنين سندی بودن آن، هر سال با استقبال روبه‌رو می‌شوند.-

سالاريان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،با اعلام اين خبر،عنوان كرد: غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امسال با 150 عنوان كتاب در قالب سه هزار نسخه وارد نمايشگاه كتاب شده و اين آثار در دو غرفه اصلی شبستان و سالن یاس ارایه مي‌شود.

مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: نشریه‌های «فصلنامه کتاب»، «گنجینه اسناد تحقیقاتی و تاریخی»،فصلنامه تحقیقاتی و تاریخی «نامه ایران و اسلام» با موضوع ایرانشناسی و اسلام‌شناسی امسال در نمايشگاه كتاب عرضه شده است.

سالاریان با اشاره به فهرستگان نسخ خطی این سازمان که تا کنون 20 جلد آن منتشر شده و بورشور‌های آن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در نمایشگاه وجود دارند،عنوان کرد: (فنخا) فهرستگان نسخ خطی ایران در نمایشگاه کتاب امسال با كنجكاوي مراجعان روبه‌رو شده و افراد در صدد کسب اطلاعات، از این فهرست‌ها هستند.

مشاور رییس، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی امور بین‌‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این‌که مخاطبان غرفه این سازمان متخصصان، استادان و دانشجویان هستند، عنوان کرد: این سازمان امسال با عرضه آثاري در زمینه‌های کتابداری، اسنادی، نشریات تخصصی و فهرستگان نسخ خطی، به نمايشگاه آمده است. 

وي افزود: سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با ارایه 150 عنوان کتاب در سالن غرفه اصلی شبستان و همچنين 30 عنوان اثر جديد در سالن یاس، آثار خود را با 20 درصد تخفیف عرضه كرده است.

سالاریان افزود: با وجود گذشت دو روز از نمایشگاه کتاب، استقبال از این غرفه بسیار خوب بود و در طول دو روز بیش از دو هزار نفر از این غرفه بازديد کردند و فروش کتاب 20 تا 25 درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته است.

وی درباره دستاورد‌‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از نمایشگاه کتاب گفت: برای استفاده از فرصت‌هاي نمایشگاهي باید عناوین جدید كتاب‌ها را افزایش داد تا مخاطبان بيشتري جذب شوند.

وي همچنين با اشاره به حضور صلاحي در غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي اظهار كرد: اسحاق صلاحی،دوشنبه( 16 اردیبهشت ماه) ضمن بازید از غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشستی خبری پاسخگوی پرسش‌هاي خبرنگاران خواهد بود.

سالاریان افزود: همچنین ساعت 10 صبح دوشنبه( 16 اردیبهشت ماه) رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم پخش زنده تلویزیونی که از شبکه چهارم سیما پخش مي‌شود،حاضر خواهد شد.

وی اظهار کرد: روزهای اول و دوم ( 11 و 12 اردیبشهت ماه) روسای کتابخانه ملی جمهوری چک و قزاقستان از غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازدید کردند.
 
سالاريان افزود: علی اکبر صالحی و منوچهر متکی، وزیر امور خارجه وقت و پيشين، سید کاظم بجنوردی از روسای سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران نيز از میهمانان داخلی این غرفه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط