چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
«تراکتور» مجدفر وارد نمایشگاه کتاب شد

کتاب « تراکتورعشق سرخ – قیرمیزی سئوگی» که روایتگر داستان‌های کوتاه ترکی- فارسی درباره هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است، از سوی نشر امرود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب نوشته مرتضی مجدفر و دربرگیرنده 9 داستان کوتاه واقعی است که مضامین آن‌ها با اندکی تغییر از زندگی هواداران تیم تراکتورسازی به دو زبان ترکی و فارسی منتشر شده است. 

مجدفر در قسمتی از بخش «به جای مقدمه» آورده است: «این تیم در سال 1348 شمسی، در تبریز تاسیس یافته است و من، همان سال،‌ تحصیل در کلاس اول را در مدرسه ابتدایی صبا در تبریز آغاز کرده‌ام. هر چقدر که تراکتور، پا به عرصه نهاده و به نوجوانی رسیده است، من هم بزرگ شده‌ام. اکنون، اگرچه من و تراکتور هم سن و سال نیستیم، ولی هردو بچه‌های یک دوره و زمانه محسوب می‌شویم. اگرچه تراکتور چهل را پشت‌ سر گذاشته است، ولی من هنوز به پنجاه نرسیده‌ام. چهل و بالای چهل سالگی، سن کامل شدن و پختگی است. درست است که من هنوز هم کامل نشده‌ام، ولی تراکتور به کمال رسیده است.» 

وی همچنین در قسمتی از داستان «بازی جمله‌سازی» که یکی از آثار این مجموعه به شمار می‌آید، نوشته است:« معلم،‌ به تدریج یاد دادن اصول جمله‌نویسی به شاگردان کلاس سوم خود را شروع کرده بود. به همین خاطر، به طور مرتب به آن‌ها کلماتی یاد می‌داد و می‌خواست که با آن‌ها جمله بسازند. چند روزی بازی جمله‌سازی ادامه پیدا کرد. بچه‌ها خیلی این بازی را دوست داشتند و با علاقه‌ای فراوان با معلم‌شان روبرو می‌شدند. آن روز معلم از دانش‌‌آموزانش خواست با کلمه «دیار» جمله بسازند. ایپک، این گونه نوشت: آذربایجان دیاریمیز، تراکتور افتخاریمیز.» 

تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز در فاصله يك هفته به پايان مسابقات ليگ برتر ايران، پس از تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان جايگاه سوم جدول رده‌بندي را به خود اختصاص داده است و سال بعد يكي از چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود.

کتاب «عشق سرخ – قیرمیزی سئوگی» با شمارگان دو هزار نسخه و بهای سه هزار و 300 تومان توسط غرفه انتشارات امرود واقع در طبقه همکف شبستان، راهرو 29 شماره 29 عرضه می‌شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط