شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد تا پایان امسال

محسن امیری، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی گفت: کتابخانه مرکزی شهرستان بجنورد از سال 1386جزو طرح‌ ماندگار قرار گرفت و تا کنون 60 درصد پیشرفت داشته و قرار است تا پایان امسال افتتاح شود.-

امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: تصویب ساخت هفت کتابخانه روستایی، ایجاد کتابخانه مرکزی شهرستان و همچنین چهار باب کتابخانه شهری از مصوبات سفرهای استانی در بخش کتابخانه‌ای است که همه آن‌ها در مرحله ساخت و پیگیری قرار دارند.

 رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد اظهار کرد: اعتبار ساخت کتابخانه‌های عمومی از مرحله‌ای که روی کاغذ قرار می‌گیرند تا زمانی که تخصیص داده شوند دارای تفاوت‌های قیمتی زیادی می‌شوند و زمان زیادی هم برای تخصیص این اعتبار لازم است.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای مطالعه در شهرستان بجنورد، کتابخانه‌های استیجاری را افزایش دادیم تا کمبود فضای مطالعه در این شهرستان جبران شود. کتابخانه‌های الزهراء(س) و امام رضا (ع) از جمله این مراکز استجیاری هستند. 

امیری با اشاره به مصوبه شهرداری شهرستان بجنورد عنوان کرد: بر اساس مصوبه شهریور سال 1391 قرار بود ماهانه 100 میلیون ریال از سوی شهرداری این شهرستان به حساب اداره کتابخانه‌های شهرستان بجنورد واریز شود که تا کنون 200 میلیون ریال آن دریافت شده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد عنوان کرد: با توجه به مشکل شدید کمبود فضای مطالعه در استان خراسان شمالی باید تعداد کتابخانه‌های عمومی افزایش پیدا کند و با توجه به وضعیت موجود تلاش کردیم تعداد کتابخانه‌های استیجاری را افزایش دهیم. 

وی با بیان این‌که سه باب کتابخانه شهری که دو باب آن در شهرستان بجنورد و یک باب در بخش حصارگرم‌خان قرار دارد، با اعتبارات نیم‌درصد شهرداری و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده، گفت: امیدواریم کتابخانه‌های در حال ساخت این شهرستان با توجه به اقامت جمعیت دانشگاهی در بجنورد، زودتر پیگیری شود.

شهرستان بجنورد با 200 هزار نفر جمعیت، دارای پنج کتابخانه نهادی است که چهار باب آن در شهرستان بجنورد و یک باب دیگر در بخش حصارگرم خان قرار دارد و همچنین 10 کتابخانه مشارکتی در این شهرستان قرار دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط