چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
500 سوال برای سنجش دانش دینی و غیردینی

کتاب «اندیشه در پرسش، دانش در پاسخ» تالیف مهدی غیاثی، مجموعه‌ای مشتمل بر 500 سوال تستی چهار گزینه‌ای در 10 موضوع مختلف تخصصی و عمومی است که برای مطالعه، اطلاع‌رسانی و برگزاری مسابقات متعدد در سطوح مختلف ویژه جوانان کاربرد دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سوال‌های چهار گزینه‌ای این کتاب که تدوین آن دو سال زمان برده، در 10 موضوع قرآن، هنر، نجوم، هوش، احکام، نهج‌البلاغه، قانون اساسی، مشاهیر جهان، سیره معصومین(ع) و وصیت‌نامه امام (ره) طراحی شده است.

هر بخش از این کتاب شامل 50 سوال عمومی و تخصصی در سه سطح آسان، متوسط و سخت است و پاسخنامه این سوال‌ها در انتهای کتاب آورده شده است.

پاسخگویی به سوالات ساده این کتاب با استفاده از اطلاعات عمومی امکان‌پذیر است و برای پاسخ دادن به سوالات متوسط هم احتیاجی به رجوع به منابع کتابی و غیرکتابی احساس نمی‌شود و هر فرد با اطلاعات عمومی کمی تخصصی‌ و در سطح بالا قادر خواهد بود از عهده پاسخگویی به این دسته از سوال‌ها برآید. برای پاسخگویی به سوال‌های سخت تنها داشتن اطلاعات عمومی کافی نیست و نیاز به رجوع به منابع کتابی و غیرکتابی برای یافتن پاسخ‌ها احساس می‌شود.

چاپ نخست کتاب «اندیشه در پرسش، دانش در پاسخ» با شمارگان یک هزار نسخه، در 135 صفحه و به بهای 40 هزار ریال از سوی انتشارات برزآفرین چاپ و روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط