یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
حمایت شهرداری مشهد از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت

شهردار مشهد در دومين جلسه شورای برنامه‌ريزی هشتمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: شهرداری مشهد مانند سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای فرهنگ‌سازی قرآنی، ترويج و تبيين آموزه‌های قرآنی در راستای برگزاری شكوهمند این نمايشگاه به كار بسته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد پژمان افزود: نمايشگاه قرآن و عترت تلاش بر اين است كه مردم با قرآن بيشتر انس بگیرند و فرهنگ قرآنی ترويج شود.

 وی افزود: گام برداشتن در ترويج و اعتلای فرهنگ قرآنی، سعادتی عظيم است كه اميدوارم خداوند متعال به موجب اين قدم بر ما رحم كند.

در ادامه اين جلسه سيدسعيد سرابی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم گفت: يكی از مهم‌ترين برنامه‌های مهم در عرصه استان كه هر سال شاهد برپايی آن در ماه مبارک رمضانيم، نمايشگاه قرآن و عترت استان خراسان رضوی است.

وی با بيان اين‌كه اين نمايشگاه از دیرباز به عنوان يكی از بزرگترين و با كيفيت‌ترين نمايشگاه‌ها در سطح كشور مطرح بوده است، گفت: هماهنگی و همدلی در بين دستگاه‌های استان خراسان رضوی، يكی از مهم‌ترين دلايل اين ادعا است.

سرابی با تاكيد بر اين‌كه معرفی، اطلاع‌رسانی و عرضه محصولات، استعدادها و ظرفيت‌های قرآنی در استان، يكی از مهم‌ترين اهداف برپايی اين نمايشگاه است، گفت: ارتقای جايگاه فرهنگ قرآن و عترت در فرهنگ عمومی و ايجاد بستر مناسب برای ترويج اين دو فرهنگ، از ديگر ضرورت‌ها برای برپايی اين نمايشگاه محسوب می‌شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود هشتمين نمايشگاه در شهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) يكی از بهترين‌ها و در شان هشتمين امام شیعیان باشد.

سرابی بيان کرد: اين دوره از نمايشگاه شامل 29 بخش از جمله قرآن و فرهنگ رضوی، مشاوره‌های قرآنی، حفظ قرآن كريم و بصيرت عاشورايی است. 

برپايی نمايشگاه قرآن و عترت در دهه اول ماه مبارک رمضان، توجه ويژه به بخش سبک زندگی و عفاف و حجاب، تصويب وظايف دستگاه‌های اجرايی و پوشش رسانه‌ای صدا و سيمای مركز خراسان رضوی، از مهم‌ترين مصوبات اين جلسه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط