پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
فعالیت مجدد کتابخانه دیجیتال فدراسیون پزشکی ورزشی

کتابخانه دیجیتال فدراسیون پزشکی ورزشی ایران که به دلیل برخی مشکلات فنی سایت این فدراسیون، مدتی خارج از دسترس قرار گرفته‌ بود، از هفته آینده فعالیت مجدد خود را آغاز خواهد کرد.-

رقیه قدیمی، مسوول کتابخانه فدراسیون پزشکی ورزشی، با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) افزود: به علت بروز اشکال فنی در سایت اصلی فدراسیون ورزشی پزشکی، دسترسی به کتابخانه دیجیتال این فدراسیون طی هفته‌های گذشته مقدور نبود که خوشبختانه با برطرف شدن اشکالات فنی، این کتابخانه از هفته آینده در دسترس مراجعان قرار خواهد کرد.

وی با اشاره به تامین منابع مورد نیاز کتابخانه این فدراسیون، اضافه کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی حدود 50 میلیون ریال را برای خرید منابع مورد نیاز کتابخانه این فدراسیون از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته بود که خوشبختانه با این میزان اعتبار، کتاب‌های مرجعی را که وجودشان برای کتابخانه ضروری بود، تهیه کردیم.

قدیمی مشکل اصلی تهیه منابع ضروری برای کتابخانه‌های داخلی را رشد قیمت ارز عنوان کرد و افزود:‌ اغلب کتاب‌های مرجع علوم پزشکی به زبان انگلیسی‌ نوشته و از سوی ناشران بین‌المللی منتشر می‌شوند که برای داد و ستد با آن‌ها باید از ارز‌های معتبر بین‌المللی استفاده کنیم. با رشد قیمت ارز، کتابخانه‌های مرجع و مراکز  پژوهشی کشورمان برای خرید آثار مورد نیازشان دچار مشکلات مالی می‌شوند. البته منابع طب ورزش هم در جهان متعدد نیستند و شاید مجموع تازه‌ترین آثار منتشر شده در این حوزه، 20 عنوان کتاب بیشتر نباشد.

مسوول کتابخانه فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در پاسخ به این پرسش که :«آیا هنوز هم کتابی را برای قرار گرفتن در کتابخانه این فدراسیون مدنظر دارید؟» گفت: خرید منابع مورد نیاز کتابخانه فدراسیون تنها به نمایشگاه کتاب محدود نمی‌شود و به محض این‌که کتاب مرجعی از سوی نهادهایی مانند فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی منتشر شود، به یقین آن ‌را تهیه خواهیم  کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها