سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
توزیع 1800 بسته کتاب میان مدارس مناطق محروم استان کرمان

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم این استان با تازه‌های نشر، هزار و 800 بسته کتاب تهیه و توزیع می‌کند.-

حبیب‌الله رحیمی، کارشناس فرهنگی _ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این هزار و 800 بسته کتاب، 55 هزار عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف مانند دین، مذهب، اطلاعات عمومی، آموزشی، اجتماعی و داستان را در خود جای داده‌اند.

وی با بیان این‌که توزیع این کتاب‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه مخاطبان این کتاب‌ها را که از ناشران برجسته بومی خریداری شده‌اند، تشکیل می‌دهند.

کارشناس فرهنگی _ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «یادواره شهدای دانش‌آموزان استان کرمان» خبر داد و گفت: «شکوه پارسایی» عنوان کتابی است که سوالات مسابقه از محتوای آن طراحی شده‌اند. این اثر به شرح و توضیح گزیده‌ای از خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه پرداخته است.

رحیمی توضیح داد: بیش از 35 هزار نفر دانش‌آموز در این مسابقه ثبت‌نام کردند. از آن میان 400 نفر به مرحله شهرستانی و در نهایت 34 نفر به مرحله استانی راه یافتند و به عنوان نفرات برتر این مسابقه شناخته شدند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان حدود 200 میلیون ریال برای تهیه جوایز دانش‌آموزان برتر این مسابقه کتابخوانی هزینه کرده است، گفت: ارتقای سرانه مطالعه میان دانش‌آموزان و تقویت توانمندی‌های اخلاقی دانش‌آموزان از اهداف این مسابقه به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط