شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
انتشارات مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان تاسیس می‌شود

کارشناس گروه برنامه‌ریزی مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی انتشارات تخصصی این مرکز تا پایان سال جاری خبر داد و این اتفاق را مشروط به ارایه مجوز از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.-

داود ملکی صیدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: تا پیش از سال 1391 کتاب‌هایی که از سوی مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان منتشر می‌شدند، بیشتر خلاصه‌ گزارش‌هایی از طرح‌های پژوهشی بودند و تقریباً حالت محرمانه داشتند. البته برخی از این گزارش‌ها هم به سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد اختصاص داشت.

وی افزود: از سال 1391 عملکرد مرکز مطالعات بر پایه حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ورزش و جوانان شکل گرفت و انتشار فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان هم که از سال 89 متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

صیدآبادی درباره تخصیص بودجه به ادارات تربیت‌بدنی استان‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه، توضیح داد: متاسفانه هنوز در استان‌ها از ضعف سازماندهی شدیدی رنج می‌بریم. به عبارت بهتر، مقوله پژوهش هنوز در بسیاری از این ادارات تعریف نشده و پست سازمانی چندانی هم در این زمینه ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: مدتی پیش درخواست صدور مجوز انتشارات مرکز مطالعات وزارت وزارت ورزش و جوانان را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه دادیم. با تکمیل پرونده‌ای که در این معاونت برای انتشارات مرکز مطالعات تشکیل شده است، انشاالله مجوز نشر به نام وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود و به احتمال فراوان تا پایان امسال انتشارات ما راه‌اندازی می‌شود.

صیدآبادی درباره محتوای کتاب‌های مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان گفت: این کتاب‌ها در حوزه های روانشناسی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، روابط‌ بین‌الملل و دین و اندیشه منتشر می‌شوند. ضمن این‌که ورزش هم محتوای برخی از این آثار را تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط