یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
چاپ سوم «تحقیق در رسانه‌های جمعی» از سروش آمد

چاپ سوم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» اثری از «جر دی. ویمر» و «جوزف آر. دومینیک» با ترجمه کاووس امامی به همت انتشارات سروش منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر یکی از منابع معتبر روش‌های تحقیق در امریکا به‌شمار می‌رود و سال‌هاست که در آمریکا و سایر کشورها تدریس می‌شود.

در این کتاب پژوهش‌های ارتباطات به همراه مثال‌های متعدد و مختلف تشریح شده است و نویسندگان به جای تاکید بر پیچیدگی‌های نظری بر راه حل‌های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب‌ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه‌حل‌های واقعی به خواننده معرفی می‌کنند.

پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات در این کتاب به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارایه‌ راه حل‌هاست، بررسی شده است.

در این اثر علاوه بر روش‌های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش‌های کیفی، مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه‌گیری، فرآیندهای پژوهش شامل روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی، تحلیل داده‌ها، مقدمه‌ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش‌های آماری پایه، کاربردهای پژوهش در رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی و تأثیر رسانه‌ها بیان شده‌اند.

می‌توان از تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی شامل رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش‌نویسی به عنوان دیگر فصل این کتاب نام برد که همراه با مثال‌های متعدد از حوزه پژوهش‌های ارتباطاتی آورده شده است.

نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند بگویند که برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می‌آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش‌ها در پژوهش رسانه‌های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام‌مند و عینی اطلاعات است یکی از روش‌های پژوهش به شمار می‌آید که در این اثر به آن پرداخته می‌شود.

چاپ سوم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» در 959 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 34 هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها